Wdrożenie Rachunku Kosztów Działań przy wykorzystaniu systemu EURECA w firmie Polipack
Firma Polipack, podobnie jak wiele innych firm rodzinnych w Polsce, została założona na początku lat 90. i rozrosła się do imponujących rozmiarów jako innowacyjny producent opakowań. Na uwagę zasługuje nie tylko fakt przebicia się z profesjonalnym podejściem do tematu opakowań w okresie, gdy jeszcze nikogo nie dziwiły etykiety czy opakowania zastępcze. Może nawet bardziej godne naśladowania jest podejście do samego zarządzania firmą. W końcu implementacja Rachunku Kosztów Działań (Activity-based Costing, ABC) nie jest czymś powszechnym wśród polskich firm rodzinnych.
Wraz z rozwojem firmy, większą liczbą klientów i produktów coraz trudniej jest precyzyjnie odpowiedzieć na każde pytanie, nawet jeśli zarządza się firmą od początku i zna jej każdy zakamarek. Naturalnym jest wsparcie zarządzania systemami informatycznymi. W Polipacku wdrożono zintegrowany system ERP. Dość szybko jednak okazało się, że potrzeby są coraz większe i wykraczają poza funkcjonalność typową dla systemu ERP.
Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu