Rozpatrujemy na konkretnych danych liczbowych różne sytuacje finansowe, prezentujemy liczne kalkulacje, analizujemy wszystkie „za i przeciw” oraz pomagamy przewidzieć negatywne skutki decyzji. Omawiamy najnowsze zmiany w prawie podatkowym i ich wpływ na działalność firmy oraz pokazujemy, jak wykorzystać nowe przepisy w celu optymalizacji podatkowej.
Sprawozdania finansowe powinno być sporządzane zgodnie z określonymi zasadami, które opisane są w Ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2023 roku, poz. 120 ze zm. zwanej dalej Uor). Jedną podstawowych zasad jest zasada kontynuacji działalności (going concern principle). Zakłada ona, że jednostka gospodarcza będzie kontynuowała działalność w dającej się przewidzieć przyszłości...
Mechanizm podzielonej płatności (dalej: MPP), czyli split payment, to instytucja prawna przewidziana w art. 108a–108f ustawy o podatku od towarów i usług (dalej: ustawa o VAT). Zakłada ona możliwość czy też obowiązek – w zależności od sytuacji – rozdzielenia dokonywanej płatności na kwotę netto oraz kwotę podatku VAT od nabywanych towarów i usług. Mechanizm podzielonej płatności ma na celu zwalczanie...
Rok 2024 przyniósł kilka mało istotnych zmian w systemie podatkowym. Zmiana władzy w ubiegłym roku spowodowała, że nowy rząd nie zdążył wprowadzić zapowiadanych zmian podatkowych, w szczególności zmian w składce zdrowotnej, na którą czekało miliony przedsiębiorców oraz nie podwyższono też kwoty wolnej do 60 tys. zł mimo obietnic wyborczych. W 2024 r. pojawiło się wiele interpretacji podatkowych w zakresie...
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) to fundusz celowy, którego środki przeznaczane są na wspieranie rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych oraz ich zatrudnianie. Obowiązek comiesięcznych wpłat na PFRON dotyczy jednostek zatrudniających powyżej 25 pracowników. Należy jednak pamiętać, że nie wszyscy pracodawcy muszą dokonywać pełnych wpłat, ponieważ mają...
Jednostki zobowiązane do stosowania przepisów ustawy o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn.zm.) muszą pamiętać o zasadach rachunkowości, które są dla nich obligatoryjne do stosowania. Przez zasady rachunkowości rozumie się zbiór reguł, procedur oraz norm, które stosuje się w odniesieniu do ewidencji zdarzeń gospodarczych w systemie rachunkowości. Bez względu na przyjęte rozwiązania szczegółowe...
W myśl art. 3 ust. 1 pkt 15 ustawy o rachunkowości środkami trwałymi są m.in. rzeczowe aktywa trwałe i zrównane z nimi, o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż rok, kompletne, zdatne do użytku i przeznaczone na potrzeby jednostki.
Przez prace bilansowe rozumie się wszelkie czynności sprawdzające, weryfikacyjne oraz rozliczeniowe, wykonywane w ramach prowadzenia ksiąg rachunkowych. Czynności te poprzedzają sporządzenie sprawozdania finansowego.
Następna
strona
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.