Transformacja cyfrowa jest priorytetem większości instytucji finansowych. Kluczowa jest optymalizacja procesów, budowanie przewagi konkurencyjnej, a także zwiększanie przychodów. Wszystko to zapewnia digitalizacja, ale by ją wprowadzić, musimy pokonać kilka wyzwań.

Cyfryzacja napędza rozwój finansów

Według badania Alkami Technology, organizacji dostarczającej cyfrowe rozwiązania głównie do banków, dyrektorzy instytucji finansowych różnej wielkości ocenili swoje postępy w transformacji cyfrowej na zaledwie 58 punktów w skali od 0 do 100. Zapytani o strategiczne priorytety transformacji przy finansach, odpowiadali, że to optymalizacja procesów (41%), uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej (31%) oraz dalszy wzrost przychodów (29%). Ale czy te priorytety mają pozytywny wpływ na klienta końcowego, który dokonuje wyboru usług finansowych, kierując się łatwością nawiązywania relacji, integracją płatności i jakością obsługi?

Klienci mają konkretne oczekiwania od instytucji finansowych i wybierają takie, które zapewniają im odpowiednie usługi. Jak podaje Alkami Technology, banki i SKOK-i starają się nadążać za oczekiwaniami klientów, którzy w ostatnich latach znacznie zmienili sposób zarządzania swoimi finansami.

Czego dziś oczekują klienci? Z tegorocznego badania Alkami wynika, że najwięcej osób (73%) chce mieć możliwość otwierania konta bankowego w kanale cyfrowym, bez konieczności odwiedzania placówki banku. Następnie 63% chce korzystać z aplikacji do udzielania pożyczek, 59% szuka rozwiązań do realizacji płatności peer-to-peer, a 51% docenia zdigitalizowane usługi financial wellness. Przez financial wellness należy rozumieć swojego rodzaju zaopiekowanie się klientem, gdzie usługodawca pilnuje m.in. jego zobowiązań finansowych, czy też zapewnia doradztwo inwestycyjne. Poza tym 40% klientów chce mieć łatwy kontakt z pracownikami usługodawcy w postaci czatu na żywo (tekstowego i głosowego), a 26% szuka rozwiązań zapewniających dostęp do kryptowalut.

Organizacje pozabankowe edukują konsumentów na temat tego, co jest możliwe w cyfrowym świecie, niemniej ciągle jest dużo do zrobienia (patrz ramka na stronie 10). Instytucje finansowe muszą z kolei przekształcać się od wewnątrz, aby zachowywać konkurencyjność. Z jakimi wyzwaniami trzeba sobie poradzić? I jakie trendy będą kluczowe w najbliższej przyszłości?

Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Odroczone płatności i zakupy na raty w transakcjach B2B

Odroczone płatności i zakupy na raty w transakcjach B2B

Odroczone płatności, znane jako Buy Now, Pay Later (BNPL), do niedawna popularne wśród konsumentów, zdobywają coraz większe uznanie firm. Mogą z nich skorzystać zarówno przedsiębiorcy, którzy dokonują zakupów firmowych, jak i firmy, które oferują swoje produkty i usługi innym podmiotom biznesowym. Kupującym umożliwiają odroczenie płatności o 30 dni lub rozłożenie wydatków firmowych na dogodne raty, a sprzedającym – oferowanie własnych produktów i usług innym firmom w systemie ratalnym, gwarantując przy tym poprawę płynności finansowej i pieniądze z faktur zawsze na czas.

Czytaj więcej

Kredyt z ratą balonową – istota i działanie

Kredyt z ratą balonową – istota i działanie

Niemal każdy z nas w życiu zaciągnął min. jeden kredyt. Na samochód, na mieszkanie, dom czy chociażby sprzęty AGD. Z tego względu niezwykle istotne jest, by nie tylko czytać dokładnie umowy kredytowe, ale również umieć rozplanować spłatę kredytu i mieć choćby ogólne pojęcie o tym, jak dany kredyt funkcjonuje. Jednym z coraz bardziej popularnych kredytów w ostatnich latach jest kredyt z tzw. ratą balonową. Czym jest? Jak działa? Jakie są jego wady i zalety? O tym wszystkim przeczytają Państwo w niniejszym artykule.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.