Pojęcie zarządzania ryzykiem z pewnością nie jest obce wielu przedsiębiorcom. Jego definicję znajdziemy w normach ISO (32000:2009), które podają, że jest to „skoordynowane działanie dotyczące kierowania i nadzorowania organizacją w odniesieniu do ryzyka”. Czym jednak jest zarządzanie ryzykiem w kontekście ubezpieczeń i ryzyka ubezpieczeniowego, w jaki sposób je ocenić i jak spojrzeć na nie z perspektywy transferu ryzyka na ubezpieczyciela?

O samym ryzyku, czy teorii ryzyka, można by napisać niejedną pracę naukową, a materiałów na ten temat, w samym tylko Internecie, jest mnóstwo. Niniejszy artykuł ma na celu zwrócenie uwagi na najważniejsze aspekty związane z oceną ryzyka w zakresie ubezpieczeń oraz wyciągnięciem właściwych wniosków z jej przeprowadzenia, a nie tworzenie kolejnego czysto naukowego materiału uwzględniającego definicje z szeregu pozycji naukowych.

Zarządzanie ryzykiem a ocena ryzyka

W pierwszej kolejności należy odróżnić ocenę ryzyka od zarządzania ryzykiem. To pojęcia, w gruncie rzeczy, bardzo rozbieżne, a niejednokrotnie błędnie stosowane zamiennie. Jak już zaznaczyłem, zarządzanie ryzykiem to cały proces związany z podejmowaniem odpowiednich decyzji dotyczących prowadzenia działalności w związku z przeprowadzoną oceną ryzyka. Oceną ryzyka natomiast będzie zbiór czynności polegający na wskazaniu zdarzeń, które mogą dotknąć naszego przedsiębiorstwa, oraz określeniu ich prawdopodobieństwa i wpływu na prowadzoną przez nas działalność.

Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Odroczone płatności i zakupy na raty w transakcjach B2B

Odroczone płatności i zakupy na raty w transakcjach B2B

Odroczone płatności, znane jako Buy Now, Pay Later (BNPL), do niedawna popularne wśród konsumentów, zdobywają coraz większe uznanie firm. Mogą z nich skorzystać zarówno przedsiębiorcy, którzy dokonują zakupów firmowych, jak i firmy, które oferują swoje produkty i usługi innym podmiotom biznesowym. Kupującym umożliwiają odroczenie płatności o 30 dni lub rozłożenie wydatków firmowych na dogodne raty, a sprzedającym – oferowanie własnych produktów i usług innym firmom w systemie ratalnym, gwarantując przy tym poprawę płynności finansowej i pieniądze z faktur zawsze na czas.

Czytaj więcej

Kredyt z ratą balonową – istota i działanie

Kredyt z ratą balonową – istota i działanie

Niemal każdy z nas w życiu zaciągnął min. jeden kredyt. Na samochód, na mieszkanie, dom czy chociażby sprzęty AGD. Z tego względu niezwykle istotne jest, by nie tylko czytać dokładnie umowy kredytowe, ale również umieć rozplanować spłatę kredytu i mieć choćby ogólne pojęcie o tym, jak dany kredyt funkcjonuje. Jednym z coraz bardziej popularnych kredytów w ostatnich latach jest kredyt z tzw. ratą balonową. Czym jest? Jak działa? Jakie są jego wady i zalety? O tym wszystkim przeczytają Państwo w niniejszym artykule.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.