W dniach 19-20 maja br. w warszawskim hotelu Lord po raz drugi odbyło się Forum Informacji Zarządczej. Tematem przewodnim tegorocznego wydarzenia był „Controlling procesów sprzedażowych, działań marketingowych i skuteczności promocji”.
W trakcie dwóch dni uczestnicy wysłuchali 11 prelekcji wygłoszonych przez praktyków, którzy w swojej codziennej pracy mają do czynienia z zagadnieniami badania skuteczności sprzedaży i marketingu w przedsiębiorstwie. Tematy omawiane na tegorocznym Forum były bardzo różnorodne i oparte na praktycznych przykładach, m.in. o badaniach procesów sprzedażowych z wykorzystaniem Business Process Model and Notation opowiedział Jarosław Żeliński. O Key Performance Indicators w badaniu skuteczności zespołu sprzedażowego prelekcję wygłosił Paweł Musiał z firmy Controlling Systems. Firma ABC Akademia przedstawiła case study o Customer Profitability Management z wykorzystaniem założeń zasobowo-procesowego rachunku kosztów w przedsiębiorstwach. Proces controllingu działań sprzedażowych i skuteczności promocji na przykładzie branży hotelarskiej przybliżył Cezary Sarnecki. Na czym polega wycena marki i jakie są jej metody, opowiedział Dariusz Strona z firmy DCF Dotacje-Consulting-Finanse. Dyrektor finansowy firmy nazwa.pl, Krzysztof Cebrat, mówił o kalkulacji kosztu pozyskania klienta. Kolejnym ciekawym zagadnieniem poruszanym podczas tego wydarzenia była analiza sprzedaży, na temat której prelekcję wygłosił Tomasz Dyba – wieloletni praktyk i trener w tej dziedzinie.
W drugim dniu na temat badania skuteczności działań marketingowych oraz ich planowania wobec prognozy sprzedaży mówili Łukasz Holik z nazwa.pl oraz Witold Wrodarczyk z agencji interaktywnej Adequate Interactive Boutique. Nie zabrakło, oczywiście, zagadnień związanych z analizą, raportowaniem i wizualizacją danych sprzedażowych w narzędziach typu PowerMap oraz z tworzeniem dashboardów, o których opowiedzieli nam Wojciech Próchnicki, gospodarz tegorocznego eventu, oraz Bartosz Czapiewski z firmy SkuteczneRaporty.pl.
Dodatkową atrakcją była premiera nowego magazynu „Informacja Zarządcza”, który co dwa miesiące prezentuje najnowszą praktyczną wiedzę z tej dziedziny. Podejmowane są w nim zagadnienia dotyczące narzędzi w controllingu, zarządzaniu, raportowaniu i analizach. Jego autorzy to branżowi praktycy – profesjonaliści, którzy chętnie dzielą się przykładami rozwiązań stosowanych w ich własnych przedsiębiorstwach.
Zarówno organizacja, jak i merytoryczna strona tegorocznego wydarzenia zostały bardzo dobrze ocenione przez uczestników. Duża ich część deklarowała udział w przyszłorocznym Forum Informacji Zarządczej, na które już dzisiaj Państwa zapraszamy.