Społeczne aspekty działalności gospodarczej stają się coraz ważniejszym elementem światowego biznesu. Z globalnego badania firmy doradczej Deloitte wynika, że 76% przedsiębiorców uważa, iż wartość firmy należy oceniać, nie tylko mierząc zysk, ale także na podstawie pozytywnego wpływu jej podstawowej działalności na społeczeństwo.

CSR firm powinien stać się elementem oceny ich działalności

Badanie opublikowane na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos zawiera opinie szefów firm dotyczące celu, oddziaływania i wiodącej roli biznesu w społeczeństwie. 73% respondentów jest zdania, że podstawowa działalność prowadzona przez ich firmy pozytywnie wpływa na społeczeństwo.

Wyniki ankiety to dowód na włączenie «zadań społecznie użytecznych» w podstawową działalność gospodarczą firmy, proces podejmowania decyzji i kształtowania tożsamości przedsiębiorstwa. W ten sposób biznes może realnie inspirować pozytywne zmiany gospodarcze, środowiskowe i społeczne – podkreśla Barry Salzberg, globalny prezes Deloitte.

82% respondentów przyznało, że ich firmy opracowały już oficjalny dokument definiujący ich „misję społeczną”. Zdaniem 52% badanych, dokument ten ma istotne znaczenie jako element przyciągający nowe pokolenie klientów i pracowników, zaś tylko 25% stwierdziło, że jest on dobrze znany wśród obecnych klientów firmy. Dowodzi to, że przedsiębiorstwa mają jeszcze wiele do zrobienia w zakresie propagowania swoich prospołecznych zamierzeń związanych z wpływem prowadzonej działalności na społeczeństwo.

W ramach badania zagadnień w zakresie oddziaływania biznesu na społeczeństwo, firma Deloitte zebrała dodatkowo ponad 1000 opinii swoich pracowników z biur z całego świata – przedstawicieli pokolenia Y (czyli osób urodzonych po 1981 r.). Zdaniem ponad połowy badanych (52%), biznes bardziej niż jakakolwiek inna sfera działalności społeczeństwa będzie w przyszłości odgrywał znaczącą rolę w rozwiązywaniu największych problemów społecznych. Ponadto 92% respondentów jest zdania, że sukces działalności gospodarczej powinien być mierzony nie tylko wysokością wypracowanego zysku firmy, ale także jej „celem społecznym”.

Źródło: Deloitte

Zobacz również

Opodatkowanie podatkiem wyrównawczym i przesunięcie terminu obowiązku integracji kas rejestrujących z terminalami

Opodatkowanie podatkiem wyrównawczym i przesunięcie terminu obowiązku integracji kas rejestrujących z terminalami

Z dniem 1 stycznia 2025 r. (z kilkoma wyjątkami) weszła w życie ustawa o opodatkowaniu wyrównawczym jednostek składowych grup międzynarodowych i krajowych.

Czytaj więcej

OC biur rachunkowych w 2025 r. – minimalna suma gwarancyjna

OC biur rachunkowych w 2025 r. – minimalna suma gwarancyjna

Biura rachunkowe mają obowiązek posiadania umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) za szkody wyrządzone w związku z prowadzoną działalnością (por. art. 76h ust.  1 ustawy o rachunkowości). Minimalna suma gwarancyjna obowiązkowego ubezpieczenia OC w 2025 r. dla przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, w odniesieniu do jednego zdarzenia, którego skutki objęte są umową ubezpieczenia, wynosi 42 668 zł.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.