Czy dziś – w dobie koronawirusa i powoli odmrażanej gospodarki – umiesz ocenić potrzeby i możliwości twojej firmy? Czy zdajesz sobie sprawę, że rzeczywistość po pandemii nie jest złym snem, który w końcu minie? Czy wiesz, jakie działania podjąć, by się do niej przygotować?
Co wybierają weterani i nowicjusze w dobie kryzysu?
Wielu przedsiębiorców zapomina, że w takiej sytuacji nie trzeba zgadywać czy decydować w ciemno. Jak zauważyła Katarzyna Sokalska, CFO w firmie Hicron, firmy dzielą się zasadniczo na dwie grupy: weteranów, którzy w historii swojego istnienia zmierzyli się już z jednym bądź wieloma kryzysami, i nowicjuszy, dla których pandemia była pierwszym znacznym zawirowaniem gospodarczym. Swoją skalą, COvid-19 zaskoczył jednych i drugich, zmuszając do podjęcia określonych działań. Dla jednych było (i wciąż jest) to przeczekanie, dla innych – okazja do wprowadzania technologicznych usprawnień, dla następnych – ostatni dzwonek, by wprowadzić całkowicie nowe rozwiązania, i w ten sposób dotrzymać kroku zmieniającej się rzeczywistości. Wszystkie te drogi, wraz z konkretnymi przykładami, w czasie HicrON-Time Webinars omówił Automotive Solution Architect, Filip Stankowski.
Ale skąd przedsiębiorcy wiedzieli, która ścieżka jest najbardziej optymalna? Odpowiedź jest prosta – byli w stanie wsłuchać się zarówno w możliwości, jak i potrzeby własnych firm. To na tym opiera się ich sukces, i to właśnie jest droga, którą sugerujemy wszystkim zarządom w czasach nowej rzeczywistości gospodarczej.
Kompetencje miękkie nie tylko dla miłej atmosfery
W ostatnich tygodniach wiele uwagi zwracaliśmy na to, w jaki sposób firmy traktują swoich pracowników w czasie pandemii. Kompetencje takie jak elastyczność, otwartość, zaangażowanie i kreatywność pozwalają tworzyć wspierającą i stabilną atmosferę w pracy, jednak na tym nie kończy się ich rola.
W przedsiębiorstwach, które zdecydowały się na rozwój poprzez usprawnienia technologiczne i wdrożenia nowych rozwiązań, gwarantem sukcesu w optymalizacji firmy było wykorzystanie tych cech. Otworzenie się na dialog z pracownikami ze wszystkich szczebli pozwala dostrzec obszary, które wymagają ulepszeń. Kreatywność w poszukiwaniu nowych rozwiązań i elastyczność w ich dostosowywaniu znacząco poszerzają zakres możliwych wdrożeń, a zaangażowanie całej firmy w zmiany usprawnia proces i sprawia, że wszyscy pracownicy czują, że mają wpływ na aktualną sytuację przedsiębiorstwa. Zalety te są nie do przecenienia, i to zarówno ze społecznego, jak i czysto biznesowego punktu widzenia.
Szerzej omówiliśmy zarysowaną wyżej problematykę w czasie pierwszego z HicrON-Time Webinars – lada chwila odbędzie się drugie spotkanie, skupione na kwestiach związanych z możliwościami systemu SAP. Jeśli więc korzystasz z rozwiązań SAP, to nie może cię zabraknąć. Odwiedź stronę webinarów Hicron, sprawdź agendę spotkań i zapisz się na wydarzenie!