Połączone siły redakcji „Finansów + Controllingu” oraz „Controllingu i Rachunkowości Zarządczej” zaczęły intensywne przygotowania do kolejnej edycji spotkania branżowego pod nazwą Forum Informacji Zarządczej.
Sprawdzona w 2015 roku formuła pozwoliła zgromadzić kilkudziesięciu przedstawicieli obszarów finansów, controllingu oraz... sprzedaży.
W maju 2016 roku spotkamy się w podobnym gronie na dwudniowym spotkaniu profesjonalistów, koncentrując się na zagadnieniach controllingu procesów sprzedażowych, działań marketingowych oraz skuteczności promocji.
Prace nad ostatecznym programem spotkania jeszcze trwają, jednak już teraz możemy „uchylić rąbka tajemnicy” i zasygnalizować tematy niektórych z kilkunastu planowanych wystąpień:
- Kalkulacja kosztu pozyskania klienta – kluczowe zmienne kalkulacji kosztów pozyskania, wyznaczanie optymalnego kosztu pozyskania, bieżąca kontrola kosztu i działania korygujące,
- Wielowymiarowa analiza sprzedaży, czyli jak patrzeć, żeby widzieć – kryteria definiowania planów analitycznych, wyznaczanie optymalnego poziomu szczegółowości analizy, od którego momentu informacja staje się szumem informacyjnym, potencjał decyzyjny oraz dobór metod prezentacji danych w zależności od odbiorcy,
- Key Performance Indicators (KPI) w badaniu skuteczności zespołu handlowców – co i jak mierzyć, czyli wydajność (performance) versus skuteczność (results), pomiary ilościowe i ocena jakościowa pracy zespołu handlowców, mierzenie poziomu satysfakcji klientów, analiza ich lojalności, sposoby prezentacji rezultatów pomiaru i wykorzystanie wyników w zarządzaniu zespołem,
- Budowa strategii marketingowej jako narzędzia wsparcia celów sprzedażowych – metodologia tworzenia strategii krok-po-kroku, przesłanki segmentacji klientów, sprzedaż a marketing, wspólne elementy strategii, „krajobraz po bitwie”, czyli wszystko o obsłudze posprzedażowej,
- Tworzenie mapy procesów sprzedażowych z wykorzystaniem Business Process Modeling Notation (BPMN) – podstawy projektowania z wykorzystaniem BPMN, dlaczego warto tworzyć mapy procesów biznesowych (w szczególności sprzedażowych), najlepsze praktyki zarządzania procesami biznesowymi,
- Excel jako narzędzie raportowania wyników sprzedażowych (tabelarycznie i graficznie) – kokpit menedżerski dyrektora handlowego w Excelu krok-po-kroku, wykorzystanie zewnętrznych źródeł danych w raportach w Excelu, efektywne informacyjnie formatowanie danych i prezentacja graficzna dynamiki zmian,
- ...i wiele innych...
Już teraz serdecznie prosimy o zarezerwowanie terminu spotkania w Warszawie w dniach 19-20 maja 2016 r. Oczywiście, do naszych prenumeratorów zostaną jeszcze rozesłane osobne zaproszenia. Zapowiada się niezwykle ciekawe spotkanie, na którym znajdą coś dla siebie nie tylko „producenci informacji” – dyrektorzy finansowi, controllerzy, analitycy, ale także jej „konsumenci” – szefowie sprzedaży i marketingu. Zachęcamy do bieżącego śledzenia strony www.fiz.explanator.pl