W odczuciu przedsiębiorców w ciągu ostatnich 3 miesięcy znacznie wzrosło bezpieczeństwo gospodarcze - wynika z badań sondażowych, przedstawionych przez InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej SA (Raport BIG).

Wskaźnik bezpieczeństwa działalności gospodarczej wzrósł do poziomu 7,28 pkt i jest o 5,84 pkt wyższy niż w lipcu. Jest to pierwszy odnotowany wzrost od sierpnia 2008 r. Raport BIG mierzy poziom bezpieczeństwa działalności gospodarczej i pozwala określić odczucia przedsiębiorców oraz kierunek ich zmian. Badanie prowadzone jest wśród osób odpowiedzialnych za finanse firm w trzech segmentach rynku – w grupie dostawców finansowych, dostawców usług masowych oraz przedsiębiorców.

W ostatniej edycji Raportu BIG wskaźnik bezpieczeństwa działalności gospodarczej wzrósł we wszystkich trzech grupach. Najwyższy wzrost zanotowano w grupie przedsiębiorców, w której wyniósł on aż 12 punktów. Tylko nieco ponad połowa wszystkich badanych (55%) deklaruje, że ich firma odczuwa negatywne skutki kryzysu, natomiast dla 38% obecna sytuacja gospodarcza nie przyniosła żadnych zmian. Co ciekawe, dla 6% badanych kryzys przyniósł pozytywne skutki i wzrost liczby zamówień.

Do grupy tych, którzy zyskali na kryzysie, zaliczyć można przede wszystkim firmy zajmujące się wykupywaniem długów, faktoringiem oraz usługami leasingowymi. Jednak aż 67% spośród przedsiębiorców indywidualnych przyznaje, że odczuwa jego negatywne skutki. Zaledwie co trzeci przedsiębiorca indywidualny uważa, że kryzys nie wpłynął na wyniki jego firmy. 13% spośród badanych z sektora finansowego przyznaje, że w ich przypadku skutki kryzysu są pozytywne.

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Na 2025 r. przedłużono wyłączenia obowiązku poboru podatku u źródła

Przez kolejny rok domy maklerskie i banki prowadzące działalność maklerską, czyli tzw. płatnicy techniczni, nie muszą stosować mechanizmu pay and refund w podatku u źródła. Ukazały się rozporządzenia Ministra Finansów, które do końca 2025 r. przedłużają obowiązujące obecnie wyłączenia.

Czytaj więcej

Od 2025 r. obowiązuje nowe rozporządzenie w sprawie instrumentów finansowych

13 grudnia 2024 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów z 17 listopada 2024  r. w sprawie uznawania i metod wyceny oraz ujawniania i prezentacji instrumentów finansowych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1750), które zastąpiło rozporządzenie Ministra Finansów z 12 grudnia 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad uznawania, metod wyceny, zakresu ujawniania i sposobu prezentacji instrumentów finansowych (Dz.U. z 2017 r. poz 277) obowiązujące od 1 stycznia 2002 r.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.