Firma Ernst & Young przeprowadziła Światowe Badanie Bezpieczeństwa Informacji, które swoim zakresem obejmuje analizę aktualnego stanu bezpieczeństwa informacji w organizacjach i głównych czynników kształtujących jego przyszłość.

Wyniki przeprowadzonego badania nabierają szczególnego znaczenia ze względu na wynikające z trwającego ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego zmiany otoczenia, w którym funkcjonują przedsiębiorstwa. Zwiększona presja – z jednej strony na redukcję kosztów, a z drugiej – na wzrost zysków z realizowanych przedsięwzięć miały wpływ na wszystkie obszary funkcjonowania firm – w tym również na ich sposób zarządzania bezpieczeństwem informacji.

Wyniki badania wskazują, iż poziom ryzyka informatycznego towarzyszącego działalności przedsiębiorstw nieustannie rośnie. Przeszło 40% respondentów badania zaobserwowało zwiększenie liczby ataków prowadzonych z zewnątrz przedsiębiorstwa, natomiast 25% badanych stwierdziło zwiększenie liczby ataków z wnętrzna przedsiębiorstw. Inną obserwacją jest zwiększony niepokój przedsiębiorstw (aż 75% respondentów) związany z zagrożeniami ze strony zwalnianych pracowników, powiązany ze zwolnieniami wymuszonymi pogarszającą się sytuacją ekonomiczną.

Kolejną ciekawą obserwacją wynikającą z badania jest podejście w dobie kryzysu do outsourcingu usług związanych z zarządzaniem bezpieczeństwem informacji. Pomimo iż outsourcing uznawany jest za efektywny sposób ograniczenia kosztów, respondenci wykazują ograniczony poziom zaufania do tej metody szukania oszczędności. Jedynie testy penetracyjne zostały wskazane jako czynność, którą większość respondentów (55%) przekazuje do realizacji firmom zewnętrznym. Pozostałe działania związane z bezpieczeństwem są w znaczącej większości przedsiębiorstw realizowane wewnętrznie.

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Źródło: E&Y

Zobacz również

Czy od 2025 r. podatnicy będą musieli prowadzić pkpir elektronicznie?

W 2025 r. podatnicy nadal będą mogli prowadzić pkpir papierowo albo elektronicznie. Przepisy nakładające obowiązek prowadzenia pkpir wyłącznie elektronicznie i przesyłania jej w strukturze JPK do urzędu skarbowego zaczną obowiązywać dopiero od 1 stycznia 2026 r.

Czytaj więcej

Wigilia dla pracowników – czy jest przychodem pracownika i kosztem dla pracodawcy?

Coraz większa liczba pracodawców decyduje się na organizowanie spotkań wigilijnych dla pracowników. Pracodawcy mają wątpliwości, czy po stronie pracowników powstaje z tego tytułu przychód, od którego należy pobrać zaliczkę na PIT, oraz czy mogą zaliczyć do kosztów podatkowych wydatki poniesione na ten cel.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.