Motywem każdej działalności, w tym działalności gospodarczej, jest motyw korzyści. Zarządzający dążą do maksymalizacji własnych wynagrodzeń, realizując przy tym cele wzrostu wartości dla akcjonariuszy.
Dlatego głównym pytaniem, na jakie poszukują odpowiedzi, jest to, czy dane działanie, przedsięwzięcie lub produkt jest rentowny i co należy zrobić, żeby rentownym się stał. Poprzez pryzmat tych kalkulacji postrzegane są cele inwestycyjne, plany innowacji, nakłady na kampanie marketingowe, jak również ustalenia dotyczące systemów wynagrodzeń. W każdym tym działaniu można mówić o progu rentowności.
Pozostałe 95% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.