W dniach 26–27 kwietnia 2012 r. w Poznaniu spotkali się controllerzy, dyrektorzy finansowi i dyrektorzy zarządzający, którzy widzą konieczność współpracy controllera z zarządem. Controller jako aktywny doradca oraz partner biznesowy menedżera jest nieoceniony zarówno przy opracowywaniu długoterminowych strategii, jak również przy ich wdrażaniu.

VI Międzynarodowy Kongres Controllerów za nami!

Wiedza dotycząca metod oraz procesów nowoczesnego controllingu jest bardzo potrzebna, jednak konieczne jest także poszerzanie know how w celu oceny szans i ryzyk rosnącej orientacji na długoterminowość przedsiębiorstw oraz podjęcia odpowiednich decyzji menedżerskich. O tym właśnie mówili prelegenci z Polski i zagranicy — Niemiec, Słowenii, Serbii, Hiszpanii, Estonii i Stanów Zjednoczonych. Cały kongres moderowała dr Adrianna Lewandowska, business discovery manager & business coach oraz członek zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów odpowiedzialna za internacjonalizację ICV.

Kongres otworzył Wiceminister Finansów Mirosław Sekuła, Główny Rzecznik Dyscypliny Finansów Publicznych. Mówił o sektorze finansów publicznych w Polsce w okresie kryzysu, kiedy tak ważna jest dobra komunikacja pomiędzy controllerem a menedżerem.

Spostrzeżenia z rodzimych firm

Swoje wystąpienie Sławomir Lachowski, gość specjalny kongresu, właściciel firmy doradczej SL Consulting, twórca mBanku i Multibanku, oparł na wadze wartości w biznesie. Mówił o systemie wartości, w części ukrytych w podświadomości i stamtąd kierujących naszymi działaniami, jako o pochodnej naszych potrzeb, edukacji, etosu społecznego, indywidualnych fascynacji i przekonań. Zwracał uwagę na rozumienie zysku w biznesie. Funkcja celu przedsiębiorstw staje się coraz bardziej złożona, kwestionuje się bezwzględny prymat zysku, wprowadza się nowe priorytety, takie jak: zadowolenie klienta, satysfakcja pracowników, zrównoważony rozwój, działanie na rzecz lokalnych społeczności.

Pozostałe 74% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Dopłaty do kapitału w spółce z o.o.

Dopłaty do kapitału w spółce z o.o.

Właściciele udziałów lub akcji w spółce kapitałowej mogą wspomóc finansowo spółkę poprzez dodatkowe źródło finansowania w formie dopłat do kapitału. Dopłaty mogą być wnoszone w związku z czasowymi trudnościami finansowymi jednostki, potrzebą jej dokapitalizowania lub koniecznością poniesienia dodatkowych nakładów inwestycyjnych.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 09/2024

Luka kompetencyjna w finansach

Luka kompetencyjna w finansach

Rola zespołów finansowych w przedsiębiorstwach ewoluuje. W ciągu ostatniej dekady wstrząsy gospodarcze sprawiły, że wielu liderów biznesu położyło większy nacisk na rekrutację specjalistów ds. finansów, którzy mogą wykraczać poza pełnienie funkcji czysto technicznej w dostarczaniu liczb i sprawozdań finansowych. Zamiast tego oczekuje się od nich funkcjonowania jako w pełni zintegrowani partnerzy w biznesie, zapewniający liderom strategiczny wgląd i współpracujący z innymi działami w celu zapewnienia długoterminowej stabilności finansowej firmy.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.