W procesach zarządzania najważniejsza jest informacja. W obecnych czasach znacznie wzrosły możliwości zbierania i przetwarzania danych ekonomicznych i finansowych. Na rynku jest wiele gotowych narzędzi umożliwiających efektywne raportowanie w oparciu o zgromadzone w bazach danych informacje. Wdrożenie takich systemów wymaga specjalnych procesów oraz bywa wysoce kosztochłonne.
Z drugiej strony arkusz kalkulacyjny Excel kojarzony jest głównie z narzędziem analitycznym a nie raportowym. W tym miejscu pojawia się niedoceniana funkcjonalność Excela, która została znacznie rozbudowana w wersji 2007. Zanim jednak przejdziemy do budowy raportu opartego na tabelach przestawnych, należy zwrócić uwagę na specyficzny układ danych pozwalający na efektywne wykorzystanie narzędzi raportowych.
Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu