13-14 października 2016 r. w warszawskim Hotelu LORD po raz trzeci odbyło się Forum Nowoczesnego Controllingu, którego jednym ze współorganizatorów był magazyn „Finanse i Controlling”. Motywem przewodnim spotkania były kluczowe wskaźniki efektywności – Key Performance Indicators (KPI). Wydarzenie prowadzili praktycy dla praktyków, a jego cel stanowiły wymiana doświadczeń oraz spotkanie potencjalnych partnerów do współpracy.

3. Forum Nowoczesnego Controllingu

Każdy proces, nad którym przedsiębiorstwo chce mieć kontrolę, musi zostać obudowany miernikami. Key Performance Indicators na trwałe wpisały się w praktykę zarządzania organizacjami. Kluczowe wskaźniki efektywności tworzy się w każdym obszarze – nawet tam, gdzie „na pierwszy rzut oka” nie mają zastosowania.

Zaproszeni prelegenci odpowiedzieli na m.in. następujące pytania:

  • Co sprawia, że wskaźniki efektywności stają się kluczowe?
  • W jaki sposób cele organizacji mogą być wspierane przy pomocy doboru właściwych mierników efektywności?
  • Jak wiele wskaźników to zbyt dużo, a ile w sam raz?
  • Jak zadbać o to, żeby narzędzia pomiarowe nie stały się ważniejsze niż monitorowane procesy i ich cele?
  • W jaki sposób współczesne narzędzia informatyczne wspierają filozofię KPI i ich wizualizację?
  • Jak sprawić, aby KPI weszły w „krwiobieg organizacji” i stały się częścią jej kultury?

Pierwszego dnia prezentacje wygłosili przedstawiciele takich firm, jak KPMG, Marketplanet, Business Service, Bilander Group i Oracle. W tym dniu uczestnicy wydarzenia dowiedzieli się, jakie wskaźniki są proponowane dla badania i mierzenia procesów zakupowych, KPI stosowanych do raportowania kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie. Kolejnym ciekawym blokiem były prelekcje dotyczące systemów BI, ERP i Big Data – rozważano, jakie pułapki mogą wystąpić przy wdrożeniu takich systemów oraz w jaki sposób zbadać koszty versus korzyści przy wdrożeniu. Trzecim zagadnieniem było zarządzanie poziomem świadczonych usług w małych i średnich przedsiębiorstwach wg ITIL na przykładzie procesu zarządzania zmianą. Kolejnego dnia Forum głos zabrali przedstawiciele takich firm, jak: AstraFox, Codec Polska, Controlling Systems, Nazwa.pl oraz Macrologic. Uczestnicy zobaczyli na przykładach, w jaki sposób zaprezentować graficznie wskaźniki w programie Tableau, jaka jest różnica pomiędzy efektywnymi i efektownymi metodami prezentacji KPI, oraz poznali najlepsze praktyki wdrożeniowe systemów BI. Tegoroczne spotkanie podsumowała prelekcje o zarządzaniu procesowym i zarządzaniu działalnością, czyli o sposobie, w jaki proces burzy silosy informacyjne przy pomocy KPI.

W czasie 3. Forum Nowoczesnego Controllingu organizatorzy wprowadzili nową formułę tzw. round tables, czyli interaktywnych spotkań z prelegentami przy okrągłych stołach, które pozwoliły na rozwinięcia poszczególnych tematów z głównej części prelekcyjnej. W ramach utworzonych grup dyskusyjnych prelegenci dzielili się z uczestnikami dodatkową wiedzą oraz omawiali trudne przypadki zgłoszone przez uczestników.

Merytoryka i organizacja wydarzenia zostały bardzo dobrze ocenione. Organizatorzy wierzą, że przyszłoroczna edycja będzie tak samo ciekawa i skupi równie szerokie grono ekspertów, a przede wszystkim praktyków z dziedziny controllingu i zarządzania.

Zobacz również

Czy od 2025 r. podatnicy będą musieli prowadzić pkpir elektronicznie?

W 2025 r. podatnicy nadal będą mogli prowadzić pkpir papierowo albo elektronicznie. Przepisy nakładające obowiązek prowadzenia pkpir wyłącznie elektronicznie i przesyłania jej w strukturze JPK do urzędu skarbowego zaczną obowiązywać dopiero od 1 stycznia 2026 r.

Czytaj więcej

Wigilia dla pracowników – czy jest przychodem pracownika i kosztem dla pracodawcy?

Coraz większa liczba pracodawców decyduje się na organizowanie spotkań wigilijnych dla pracowników. Pracodawcy mają wątpliwości, czy po stronie pracowników powstaje z tego tytułu przychód, od którego należy pobrać zaliczkę na PIT, oraz czy mogą zaliczyć do kosztów podatkowych wydatki poniesione na ten cel.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.