Zasadnicza różnica między coachingiem i mentoringiem polega na tym, że w trakcie coachingu klient sam powinien dotrzeć do odpowiedzi na nurtujące go pytania. Mentor, oprócz umiejętnego zadawania pytań i aktywnego słuchania, może podzielić się z podopiecznym wiedzą i podpowiedzieć rozwiązania, które warto rozważyć. Która forma wsparcia lepiej się sprawdza? Zobaczmy na przykładzie.
Alicja jest key account managerem w firmie produkującej i dystrybuującej nabiał. Odpowiada za współpracę z sieciami spożywczymi – dyskontami i hipermarketami. Od początku pandemii ten kanał sprzedaży odnotowuje duże wzrosty, podczas gdy sprzedaż w innych kanałach, m.in. w HoReCa (Hotele, Restauracje, Catering), spada.
Alicja ma trudne zadanie – jej zwierzchnik ma wobec niej duże oczekiwania w zakresie realizacji sprzedaży. W końcu to obecnie na nich opiera się w dużej mierze sprzedaż całej firmy.
Równolegle kupcy w sieciach handlowych wywierają coraz większą presję na dostawców, oczekując coraz większych upustów i lepszych warunków handlowych. Korzystają bowiem z faktu, że inne kanały sprzedaży produktów spożywczych zostały mocno ograniczone przez pandemię. Ustalanie szczegółów dostaw i warunków sprzedaży wewnątrz firmy i zarządzanie magazynem z uwzględnieniem krótkich terminów przydatności, angażuje większość dnia pracy Alicji. Wymaga bowiem organizacji wielu zdalnych spotkań projektowych, aby zrealizować cele sprzedażowe podane przez szefa.
Jednocześnie Alicja jest mamą dwójki dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Mimo że mąż Alicji również pracuje głównie z domu, to w dużej mierze na niej spoczywa obowiązek zadbania o posiłki dla dzieci oraz ich edukację.
Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.