Sprzyjająca koniunktura i duża liczba nowych inwestycji, przy jednoczesnym dynamicznym rozwoju organizacji obecnych na polskim rynku, przyczyniają się do coraz większej aktywności firm w zakresie rekrutacji nowych i zatrzymywania obecnych pracowników. Jednocześnie mnogość atrakcyjnych ofert na rynku zachęca kandydatów do tworzenia odważnych planów zawodowych. W rezultacie chętniej zmieniają pracę, poszukując pracodawcy oferującego wyższe wynagrodzenie i liczne możliwości rozwoju.

Wynagrodzenia i trendy w zatrudnieniu finansistów i księgowych

Jak wynika z badań opublikowanych na łamach Raportu Płacowego Hays, 87% ankietowanych firm na 2019 rok zaplanowało zwiększenie zatrudnienia, a jedynie 46% pracodawców ma pewność, że ma zasoby kompetencyjne konieczne do realizacji celów biznesowych. Takie trendy dostrzegalne są również w kontekście finansistów. Kompetencje z zakresu finansów i księgowości znajdują się w czołówce potrzeb organizacji, a plany rozwoju struktur i kwalifikacji pracowników są wdrażane również w działach finansowych, których codzienne działania niewątpliwie mają ogromny wpływ na wzrost sprzedaży, realne ograniczenie kosztów, a co za tym idzie – wzrost zyskowności firmy.

Wyzwanie i szansa

Pracodawcy mierzą się z wyzwaniami związanymi zarówno z pozyskaniem najlepszych talentów, jak i zatrzymaniem obecnych – nierzadko kluczowych i najbardziej doświadczonych – pracowników organizacji. Sytuacji pracodawców z pewnością nie sprzyja fakt, iż w wielu branżach nadal funkcjonuje rynek kandydata. Zdarza się, że eksperci w dziedzinie finansów – w zależności od obszaru specjalizacji, doświadczenia i znajomości języków obcych – potrafią otrzymać nawet kilka ofert pracy jednego dnia. W rezultacie ich oczekiwania względem pracodawcy rosną i dotyczą nie tylko poziomu wynagrodzenia, ale również pozafinansowych elementów oferty m.in. pakietu benefitów, możliwości pracy elastycznej oraz dostępnych ścieżek kariery i perspektyw rozwoju. Firmom nie pozostaje nic innego, jak spróbować sprostać wysokim i sprecyzowanym oczekiwaniom.

Rok 2018 bardzo sprzyjał ekspertom działów finansowo-księgowych w całej Polsce. Na liczne oferty pracy mogli liczyć zarówno młodzi absolwenci studiów kierunkowych, dysponujący wiedzą z obszaru finansów oraz ekonomii, jak również doświadczeni eksperci w dziedzinie księgowości, controllingu i podatków. Na brak możliwości rozwoju zawodowego nie mogła również narzekać kadra menedżerska i dyrektorzy finansowi. W przypadku rekrutacji na stanowiska wyższego szczebla, pracodawcy kładli szczególny nacisk na wysoko rozwinięte kompetencje miękkie.

Dobry rok dla finansistów

Obserwacja bieżących trendów nie wskazuje na to, aby w 2019 roku sytuacja finansistów na rynku pracy uległa zmianie. Pojawia się coraz więcej ogłoszeń rekrutacyjnych skierowanych do profesjonalistów specjalizujących się w obszarze podatków, audytu, księgowości czy rachunkowości zarządczej. Wysokie zapotrzebowanie dotyczy niemal wszystkich stanowisk i sektorów rynku. Eksperci w finansach i księgowości będą potrzebni zarówno wewnętrznym działom finansowym i firmom konsultingowym, jak i organizacjom działającym w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu. Podobnie jak w roku ubiegłym, w najbliższych miesiącach na ciekawe oferty pracy będą mogli liczyć zarówno absolwenci dopiero wkraczający na rynek pracy, jak również kandydaci z większym doświadczeniem.

Pozostałe 73% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii firmy to kluczowy element zarządzania, który pozwala na ścisłe śledzenie postępów w realizacji zamierzonych celów oraz dostosowywanie działań w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe. Bez skutecznego monitorowania nawet najlepiej opracowana strategia może okazać się niewystarczająca. W artykule tym szczegółowo omówimy znaczenie monitorowania strategii, metody i narzędzia, jakie można wykorzystać, a także najlepsze praktyki, które zapewnią efektywne zarządzanie i realizację celów strategicznych firmy.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2024

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa to jeden z najważniejszych etapów w procesie implementacji nowych rozwiązań informatycznych, systemów zarządzania lub technologii w organizacji. Jest to faza, która poprzedza wdrożenie właściwego systemu i ma na celu dokładne zrozumienie potrzeb biznesowych, ocenę istniejących procesów oraz przygotowanie gruntu pod skuteczną realizację projektu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.