Branża SAP to specyficzny i trudny marketingowo dział branży IT. To jeden z tych obszarów, w którym pozyskanie klienta wymaga długofalowych działań na wielu frontach. Dlatego tak ważne jest prowadzenie efektywnych i zróżnicowanych działań digital marketingowych, odpowiedni dobór KPIs – czyli wskaźników mierzenia efektywności – do formatów i kanałów reklamowych. Bieżąca analiza wyników pomaga w optymalizacji działań w czasie rzeczywistym i pozwala efektywnie zarządzać budżetem. Warto poznać metody pomiaru efektywności, które pomagają w osiągnięciu zamierzonych celów.
Kampanie zasięgowe, czyli wizerunkowe
W czasach mocnego trendu na działania sprzedażowe kampanie na zasięg często bywają przez marki pomijane. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że ich skuteczność zależy od doskonałej kreacji i stosunkowo wysokiego budżetu reklamowego. Kampania wizerunkowa zadziała wtedy, kiedy wyrazisty przekaz połączy się z wysoką częstotliwością wyświetlania. Dzięki temu użytkownik w trakcie trwania kampanii zobaczy ją minimum kilkanaście razy. Kampanie zasięgowe stanowią doskonały wstęp do kampanii sprzedażowych, pomagają zapoznać klienta z marką i produktami, dlatego jeśli istnieje taka możliwość – warto je realizować. Zwłaszcza jeśli działamy w sektorze gospodarki, w którym przed sprzedażą należy dłużej „popracować” nad klientem, a do takich należy branża SAP.
Z jakich formatów możemy korzystać w kampanii zasięgowej realizowanej w Internecie? Używając modelu emisji programmatic, czyli zautomatyzowanego systemu zakupu powierzchni reklamowych w Internecie przy pomocy AdSerwera, reklamy możemy emitować na stronach różnych wydawców i odpowiednio dobierać konkretne formaty, takie jak screening, XHTML, wideo, formaty display czy rich media – wszystko w zależności od budżetu, którym dysponujemy. Oczywiście możemy też zdecydować się na emisję w modelu flat fee, czyli rozliczenie za czas trwania kampanii w określonym miejscu lub u jednego wydawcy, jednak dzięki programmatic płacimy wyłącznie za rzeczywiste wyświetlenia i omijamy proces ręcznego negocjowania stawek, dzięki czemu oszczędzamy czas i pieniądze.
Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.