In the last years the Marketing Controlling function gained importance at Hansgrohe. On the one hand due to the fact, that Marketing budgets are – besides personnel cost – one of the major overhead cost positions and therefore need a profound planning and controlling. On the other hand the increasing volatility in the world-wide economy brought up the requirement to put more emphasis on directing Marketing budgets more flexibly.

In the following paragraphs we would like to give an insight into selected procedures and tools.

Marketing planning and budgeting

The Marketing planning, which is carried out by the Marketing managers in the subsidiaries, is going hand-in-hand with the Marketing budgeting process led by the Controllers.

Based on the strategic goals set in the Business plans, a Marketing Roadmap is set up for the upcoming years. This Marketing Roadmap contains the major new products to be introduced as well as the main Corporate Communication messages. This mid-range planning sets the starting point for the yearly budget planning.

Budget Controlling in Marketing

Flexibilization of Marketing budgets

Volatility is considered as the new normal – this is what we experience in many of the markets. In order to be able to react if a market is cooling-off or starting up, the Marketing budgets have been structured fl exibly.

This means, that at the beginning of the year, only 80% of the Marketing budgets are directly released and can be used for marketing activities and campaigns. The remaining 20% of the budget can only be used upon the approval of a formal request.

This formal request can be either brought up in one of the Quarterly Strategic Review Meetings with the Board or via a Workfl ow release procedure.

To see at a glance which activities belong to the 80% directly released budget and which are the ones frozen in the beginning of the year, each Marketing Manager has to prioritize his budget in 1-2-3 activities:

  • Prio 1 = 80% directly released
  • Prio 2 = 10% frozen budget
  • Prio 3 = 10% frozen budget

Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Dopłaty do kapitału w spółce z o.o.

Dopłaty do kapitału w spółce z o.o.

Właściciele udziałów lub akcji w spółce kapitałowej mogą wspomóc finansowo spółkę poprzez dodatkowe źródło finansowania w formie dopłat do kapitału. Dopłaty mogą być wnoszone w związku z czasowymi trudnościami finansowymi jednostki, potrzebą jej dokapitalizowania lub koniecznością poniesienia dodatkowych nakładów inwestycyjnych.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 09/2024

Luka kompetencyjna w finansach

Luka kompetencyjna w finansach

Rola zespołów finansowych w przedsiębiorstwach ewoluuje. W ciągu ostatniej dekady wstrząsy gospodarcze sprawiły, że wielu liderów biznesu położyło większy nacisk na rekrutację specjalistów ds. finansów, którzy mogą wykraczać poza pełnienie funkcji czysto technicznej w dostarczaniu liczb i sprawozdań finansowych. Zamiast tego oczekuje się od nich funkcjonowania jako w pełni zintegrowani partnerzy w biznesie, zapewniający liderom strategiczny wgląd i współpracujący z innymi działami w celu zapewnienia długoterminowej stabilności finansowej firmy.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.