W bezpośrednim tłumaczeniu controlling oznacza „koordynację” i takie też należy stawiać mu cele. Powinien dotykać przede wszystkim warstwy zarządczej, koncentrować się na wymianie informacji pomiędzy różnymi komórkami firmy i w konsekwencji być nastawiony na usprawnianie, a nie tylko mierzenie efektów procesów biznesowych i większą motywację tywacji pracowników.
W ostatnich latach controlling mocno rozpowszechnił się w polskich przedsiębiorstwach. W większości firm, w których funkcjonuje, jest jednak kojarzony, a wręcz utożsamiany, wyłącznie z rachunkowością zarządczą. W takim podejściu pomijane jest znaczenie controllingu w innych aspektach zarządzania, w tym w motywacji pracowników.
W bezpośrednim tłumaczeniu controlling oznacza „koordynację” i takie też należy stawiać mu cele. Powinien dotykać przede wszystkim warstwy zarządczej, koncentrować się na wymianie informacji pomiędzy różnymi komórkami firmy i w konsekwencji być nastawiony na usprawnianie, a nie tylko mierzenie efektów procesów biznesowych i większą motywację pracowników do realizacji celów firmy.
Widać więc, że projektowanie oraz wdrażanie systemu motywacji pracowników, wbrew obiegowym opiniom nie jest tylko domeną działów odpowiedzialnych za zarządzanie zasobami ludzkimi. Należy podkreślić, że jest to obszar funkcjonowania przedsiębiorstwa ściśle związany z controllingiem.
Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.