Wdrożenie narzędzia do zarządzania kosztami jest przedsięwzięciem czaso-i zasobochłonnym. W czasie tego procesu controllerzy niejednokrotnie spotykają się z trudnościami – nie tylko technicznymi czy formalnymi, ale także z oporem innych działów. W artykule przeczytają Państwo, jak firma SPOMLEK z sukcesem przeszła od wielu plików Excela do wykorzystywania narzędzia do zasobowo-procesowego rachunku kosztów.

Jak się zaczęło?

Spółdzielcza Mleczarnia SPOMLEK z Radzynia Podlaskiego jest jednym z największych producentów sera żółtego w Polsce oraz największym producentem szlachetnych serów długodojrzewających. Wytwarzane sery żółte sprzedawane są pod markami Serenada, Old Poland i Sery z Radzynia Podlaskiego. Oprócz tego produkowane są również proszki mleczne i serwatkowe oraz masło.

W 2013 r. prawie 21 tys. ton serów typu szwajcarskiego i holenderskiego trafiło do konsumentów w Polsce i za granicą. Główny kierunek eksportowy to Rosja. Odzwierciedleniem długofalowej strategii wzrostu są przychody ze sprzedaży, które w 2009 r. wynosiły prawie 290 mln zł, a w 2013 r. ok. 653 mln zł, czyli ponad 2,5-krotnie więcej.

Zmiana strategii w 2009 r., dynamiczny rozwój firmy oraz systematyczne zwiększanie udziału w rynku to czynniki, które spowodowały, że firma wkroczyła na nowe tory. We wrześniu 2010 r. nastąpiło połączenie z Elbląską Spółdzielnią Mleczarską, a w sierpniu 2013 r. z Okręgową Spółdzielnią Mleczarską w Chojnicach. Obecnie przerabianych jest ok. 300 mln litrów mleka rocznie w czterech zakładach produkcyjnych: Radzyń Podlaski, Parczew, Młynary (koło Elbląga) i Chojnice.

Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Dopłaty do kapitału w spółce z o.o.

Dopłaty do kapitału w spółce z o.o.

Właściciele udziałów lub akcji w spółce kapitałowej mogą wspomóc finansowo spółkę poprzez dodatkowe źródło finansowania w formie dopłat do kapitału. Dopłaty mogą być wnoszone w związku z czasowymi trudnościami finansowymi jednostki, potrzebą jej dokapitalizowania lub koniecznością poniesienia dodatkowych nakładów inwestycyjnych.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 09/2024

Luka kompetencyjna w finansach

Luka kompetencyjna w finansach

Rola zespołów finansowych w przedsiębiorstwach ewoluuje. W ciągu ostatniej dekady wstrząsy gospodarcze sprawiły, że wielu liderów biznesu położyło większy nacisk na rekrutację specjalistów ds. finansów, którzy mogą wykraczać poza pełnienie funkcji czysto technicznej w dostarczaniu liczb i sprawozdań finansowych. Zamiast tego oczekuje się od nich funkcjonowania jako w pełni zintegrowani partnerzy w biznesie, zapewniający liderom strategiczny wgląd i współpracujący z innymi działami w celu zapewnienia długoterminowej stabilności finansowej firmy.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.