Czy w dobie szalejącej cyberprzestępczości, konsumenci chcą w pełni cyfrowych usług bez kontaktu z drugim człowiekiem? Z każdym dniem stajemy się bardziej świadomi i lepiej chronimy swoje dane, ale czego oczekujemy od dostawców usług finansowych?

Czy supremacja cyfrowości w bankowości jest zasadna? Ile cyfrowości ma być w bankowości?

Nieczęsto zdarza się, aby instytucje finansowe były uznawane za innowatorów i pionierów technologii cyfrowych. A jednak... w ciągu ostatnich lat właśnie tak było. Na przykład płatności i przekazy pieniężne do dowolnego kraju można dziś realizować w mgnieniu oka na podstawie identyfikacji biometrycznej. Choć w sektorze poczyniono wiele postępów, nadal pozostaje wiele do poprawy. Szczególnie jeśli chodzi o nastroje i doświadczenia klientów.

Spersonalizowany charakter usług finansowych ucierpiał

Na przestrzeni lat rynek stał się bardziej transakcyjny. W wyścigu cenowym konsumenci zwracali uwagę na to, kto nie pobiera zbyt wielu opłat za obsługę, ma najlepsze oprocentowanie kart czy system premiowy za aktywności. To spowodowało duże skupienie wyłącznie na rozwiązaniach cyfrowych i obecnie sama myśl o wizycie w oddziale banku jest dla młodszych klientów czymś nie do pomyślenia. Nieustanny marsz w kierunku cyfryzacji sprawia, że zamykane są kolejne filie, a „rozmowa z dyrektorem lokalnego oddziału” powoli staje się mitem. Według najnowszych danych Europejskiego Banku Centralnego sieć oddziałów bankowych z dnia na dzień się kurczy, ich liczba maleje w 25 z 27 państw członkowskich UE. Na przykład w Belgii każdego dnia zamykana jest co najmniej jedna placówka.

Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Graficzna prezentacja wyników sprzedaży

Graficzna prezentacja wyników sprzedaży

Wielokrotnie przy pracy z programem Excel pojawia się potrzeba przedstawienia posiadanych danych lub otrzymanych wyników w postaci graficznej. Bardzo często wtedy wykorzystywane są różnego rodzaju wykresy. W niniejszym artykule pokazane zostanie, w jaki nietypowy sposób można takie dane zaprezentować.

Czytaj więcej

Analiza wrażliwości w MS Excel – wyznaczanie optymalnej ceny sprzedaży

Analiza wrażliwości w MS Excel – wyznaczanie optymalnej ceny sprzedaży

Jedną z podstawowych umiejętności, jakie powinien nabyć każdy ekonomista (choć nie tylko), jest budowa modelu analizy wrażliwości oraz umiejętność określenia najkorzystniejszego wariantu przy danych założeniach i w danych warunkach. Niniejszy artykuł prezentuje metodę wyznaczenia optymalnej ceny sprzedaży produktu przy różnych założeniach. Zaprezentowany model, uwzględniając dane kosztowe oraz planowaną wielkość sprzedaży, wyznaczy graniczny poziom jednostkowej ceny sprzedaży, czyli poziom, przy którym przedsiębiorstwo pokryje koszty produkcji. Na bazie tego poziomu model wskaże optymalną cenę maksymalizującą zysk przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.