Zawarte w dyrektywie o rachunkowości progi finansowe, tj. suma aktywów bilansu i przychody netto ze sprzedaży, definiujące mikro, małe, średnie i duże jednostki, zostaną podwyższone o 25%. Będzie to miało wpływ na obowiązki firm w zakresie sprawozdawczości finansowej.

Podwyżka wynika z inflacji, która w ostatnich 10 latach osiągnęła 24,3% w strefie euro oraz 27,2% w 27 państwach członkowskich. Progi odnoszące się do liczby pracowników pozostaną niezmienione.

W tym celu 17 października 2023 r. Komisja Europejska przyjęła dyrektywę delegowaną, zmieniającą dyrektywę o rachunkowości. Dyrektywa delegowana zostanie ogłoszona w Dzienniku Urzędowym UE po upływie dwumiesięcznego terminu na ewentualny sprzeciw Rady UE i Parlamentu Europejskiego, który przypada na 19 grudnia.

Dyrektywa delegowana KE dostępna jest na stronie internetowej Unii Europejskiej. Będzie ona wymagać wdrożenia na poziomie krajowym w ustawie o rachunkowości.

 

Źródło

Komunikat MF z 20 października 2023 r. pt. „Działania na poziomie UE w zakresie zmniejszenia obciążeń dla przedsiębiorstw w obszarze sprawozdawczości finansowej i sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju” – opubl. na www.mf.gov.pl 

www.inforlex.pl

Pozostałe 0% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Źródło: Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 11-12/2023

Zobacz również

Graficzna prezentacja wyników sprzedaży

Graficzna prezentacja wyników sprzedaży

Wielokrotnie przy pracy z programem Excel pojawia się potrzeba przedstawienia posiadanych danych lub otrzymanych wyników w postaci graficznej. Bardzo często wtedy wykorzystywane są różnego rodzaju wykresy. W niniejszym artykule pokazane zostanie, w jaki nietypowy sposób można takie dane zaprezentować.

Czytaj więcej

Analiza wrażliwości w MS Excel – wyznaczanie optymalnej ceny sprzedaży

Analiza wrażliwości w MS Excel – wyznaczanie optymalnej ceny sprzedaży

Jedną z podstawowych umiejętności, jakie powinien nabyć każdy ekonomista (choć nie tylko), jest budowa modelu analizy wrażliwości oraz umiejętność określenia najkorzystniejszego wariantu przy danych założeniach i w danych warunkach. Niniejszy artykuł prezentuje metodę wyznaczenia optymalnej ceny sprzedaży produktu przy różnych założeniach. Zaprezentowany model, uwzględniając dane kosztowe oraz planowaną wielkość sprzedaży, wyznaczy graniczny poziom jednostkowej ceny sprzedaży, czyli poziom, przy którym przedsiębiorstwo pokryje koszty produkcji. Na bazie tego poziomu model wskaże optymalną cenę maksymalizującą zysk przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.