Odważny tytuł? Zwłaszcza jeśli się wie, że artykuł przeczytają specjalistki i specjaliści, którzy są w swojej pracy tak pochłonięci kaskadami wielkich liczb, że ani myślą o sposobie ich zapisu tylko za pomocą dwóch cyfr – 0 i 1. Mimo to pozwoliłem sobie na tak bezpośrednie twierdzenie w tytule. Powodowała mną jednak nie obserwowana moda na dysputy poświęcone demokratyzacji robotyzacji, ale głębokie przekonanie, że w procesie tworzenia – także robotów – najważniejsze jest kreowanie.

Ty też możesz stworzyć robota

W naszym przypadku mowa oczywiście o robotach programowych, których praca składa się na RPA, czyli automatyzację procesów biznesowych. Tak jak w procesach zarządczych celem jest osiąganie liczb dodatnich wyrażających efektywność biznesu, tak w procesach informatycznych celem jest właściwy ciąg zero-jedynkowy warunkujący efektywność systemu. Skoro biznes łączy z IT efektywność jako cel, to niech łączą nas także narzędzia do jego osiągania. Tak podchodzimy do demokratyzacji robotyzacji w AmnisCode.

O co chodzi w demokratyzacji robotyzacji?

W najczystszej postaci o tworzenie robotów programowych, wspierających procesy biznesowe przez użytkowników końcowych. Czyli takich, którzy nie tylko nie są programistami czy deweloperami, ale dla których nawet szeroko rozumiany IT jest światem zewnętrznym. Miałaby to być odpowiedź na niedostatek deweloperów (szacuje się, że w Polsce brakuje ich około 50 tysięcy) oraz na rosnące stawki wynagrodzeń za ich pracę.

Pozostałe 73% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Graficzna prezentacja wyników sprzedaży

Graficzna prezentacja wyników sprzedaży

Wielokrotnie przy pracy z programem Excel pojawia się potrzeba przedstawienia posiadanych danych lub otrzymanych wyników w postaci graficznej. Bardzo często wtedy wykorzystywane są różnego rodzaju wykresy. W niniejszym artykule pokazane zostanie, w jaki nietypowy sposób można takie dane zaprezentować.

Czytaj więcej

Analiza wrażliwości w MS Excel – wyznaczanie optymalnej ceny sprzedaży

Analiza wrażliwości w MS Excel – wyznaczanie optymalnej ceny sprzedaży

Jedną z podstawowych umiejętności, jakie powinien nabyć każdy ekonomista (choć nie tylko), jest budowa modelu analizy wrażliwości oraz umiejętność określenia najkorzystniejszego wariantu przy danych założeniach i w danych warunkach. Niniejszy artykuł prezentuje metodę wyznaczenia optymalnej ceny sprzedaży produktu przy różnych założeniach. Zaprezentowany model, uwzględniając dane kosztowe oraz planowaną wielkość sprzedaży, wyznaczy graniczny poziom jednostkowej ceny sprzedaży, czyli poziom, przy którym przedsiębiorstwo pokryje koszty produkcji. Na bazie tego poziomu model wskaże optymalną cenę maksymalizującą zysk przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.