Największa konferencja zakupowa w Polsce i jedna z największych w Europie – PROCON/POLZAK, odbędzie się zgodnie z tradycją w październiku w Warszawie. VII edycja wydarzenia idzie jednak o jeden krok w przyszłość. Całe wydarzenie transmitowane będzie online.
Procurement for sustainable growth
Temat przewodni konferencji w pierwotnych, przed-covidowych założeniach obejmował zrównoważony rozwój i rolę, jaka przypada kupcom w budowaniu przyszłości lokalnych i globalnych społeczności biznesowych. Strategiczna pozycja Zakupów i ich znaczenie w organizacjach na całym globie została wręcz manifestacyjnie potwierdzona przez wybuch pandemii oraz idące za nią obostrzenia, regulacje wraz z powszechną niepewnością i nieprzewidywalnością.
Wybrana przez Organizatorów (OptiBuy i PSML) tematyka ubiegłorocznej konferencji (Are you ready for the VUCA world?) mimowolnie zapowiedziała nadchodzące zawirowania, recesję oraz niespotykany dotąd poziom niepewności na światowych rynkach.
- Żyjąc w tak niepewnym świecie i zmagając się, bardziej niż kiedykolwiek, z nieprzewidywalnym biznesem naprawdę dobrze jest mieć pewniki, punkty stałe w swoim życiu. – mówi Mateusz Borowiecki, Managing Director w OptiBuy – Wiem, że dla wielu Kupców, Managerów i Dyrektorów Zakupów takim solidnym filarem, elementem stałym polskiej rzeczywistości zakupowej jest właśnie konferencja PROCON/POLZAK. To naprawdę ogromnie schlebiające, a jednocześnie motywujące do zorganizowania tego wydarzenia. W tych ‘ciekawych’ czasach, argumenty leżące u podstaw organizacji konferencji - mimo wszelkich przeciwności i ograniczeń – wydają się jeszcze bardziej solidne i niepodważalne.
Offline czy online – PROCON/POLZAK wydarzeniem hybrydowym
Wynikiem regulacji związanych z koronawirusem jest nie tylko rozbudowana polityka bezpieczeństwa - #safePROCONPOLZAK – dla tych Uczestników konferencji, którzy spotkają się 19 i 20 października w Hotelu Marriott w Warszawie. To również nowa formuła konferencji. Całe wydarzenie będzie transmitowane online.
Zakupowcy z dowolnego miejsca na świecie będą mogli posłuchać i obejrzeć wystąpienia i zdalnie brać udział w dyskusjach m.in. o:
- znaczeniu feedbacku we współczesnych relacjach z dostawcami,
- efektach jakie daje zrównoważony rozwój w łańcuchach dostaw,
- technologii i rozwiązaniach, które mogą stać się skutecznym, zakupowym orężem w walce z kryzysem oraz specyfice pracy z technologicznymi startupami,
- sytuacji na rynku biurowym i o nowopowstałych trendach,
- praktycznej stronie zakupu usług cloud od globalnych liderów (i nie tylko).
Wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele firm: Bayer, Walter Herz, Extreme Robotics, Mercateo, Space3ac, NextBuy, Grupy Żywiec oraz kancelarii SSW Pragmatic Solutions.
- Od kilku miesięcy zastanawiam się czy jako kupcy decydujący o strategiach zakupowych danych kategorii (single, double czy multi-sourcing), nie jesteśmy w pewnym stopniu odpowiedzialni za zaburzenia w naszych łańcuchach dostaw – mówi Andrzej Zawistowski, Członek Zarządu PSML - Przecież to my decydujemy o wyborze dostawcy, a więc o jego lokalizacji i o akceptowanych ryzykach. Czy robiliśmy to do tej pory optymalnie? Myślę, że obecne problemy niektórych firm pokazują, że mamy w tym zakresie jeszcze sporo do przemyślenia i zrobienia. Podczas konferencji, będziemy rozmawiać właśnie o tym, co powinniśmy zmienić, jakie wnioski wyciągnąć z ostatnich wydarzeń oraz jakie narzędzia czy podejścia wykorzystać.
Wydarzenie, jak co roku, uświetnią wyjątkowi goście specjalni. Swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniem w swoich dziedzinach podziela się: Christian Voland (Global CPO, Bunge), Ewa Zamościńska (Ekspert ds. Zrównoważonego Rozwoju, CSRinfo), Piotr Mieczkowski (Prezes, Fundacja Digital Poland) oraz Philip Fritzsche (CPO, Polpharma). O stronę networkingową konferencji zadba sam Grzegorz Turniak, Mistrz Networkingu (Akademia Rekomendacji).
Czym byłaby konferencja PROCON/POLZAK bez kognitywistycznej analizy procesów mózgowych kupca (i nie tylko) w wykonaniu dr. hab. Macieja Błaszaka? Poruszy on kwestie mitycznej walki o równowagę pomiędzy pracą a życiem osobistym (work-life balance). Gwoździem programu i to naprawdę solidnym, wręcz ultramocnym - jest w tym roku nasza polska Superwoman. Lekkoatletka, mulitmedalistka, wielokrotna Mistrzyni Świata i Europy w biegach długodystansowych, specjalistka od ultradługich dystansów – Patrycja Bereznowska – Mistrzyni Świata w biegu 24-godzinnym.
Poza tym podobnie jak w poprzednich edycjach poznamy Liderów Zakupów 2020 oraz najlepszych Dostawców usług B2B wyłonionych w ramach konkursu PROCON Awards.
PROCON/POLZAK 2020 już 19 i 20 października w Warszawie
Ubiegłoroczna edycja wydarzenia pobiła wszelkie dotychczasowe rekordy frekwencji, która przekroczyła 500 osób. Mimo przeciwności, jej popularność w branży nie osłabła. Być może, streaming online pozwoli pobić kolejny rekord?
Konferencja zakupowa PROCON/POLZAK 2020 odbędzie w dniach 19-20 października w Hotelu Marriott w Warszawie oraz dostępny będzie za pośrednictwem dedykowanych streamingów, do których dostęp wykupić można, podobnie jak klasyczne bilety, za pośrednictwem strony konferencji.
Więcej informacji: www.konferencja-proconpolzak.pl
Organizatorami PROCON/POLZAK są: OptiBuy - www.optibuy.com - specjalizujący się we wdrożeniach informatycznych rozwiązań zakupowych, transformacji cyfrowej działów zakupów i efektywnością samych procesów oraz Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki i Zakupów (PSML) – www.psml.pl - organizacja non-profit reprezentującą interesy polskich menedżerów łańcucha dostaw, logistyki i zakupów, działającą na rzecz misji budowania centrum kompetencji w obszarze łańcucha dostaw.