Największa konferencja zakupowa w Polsce i jedna z największych w Europie – PROCON/POLZAK, odbędzie się zgodnie z tradycją w październiku w Warszawie. VII edycja wydarzenia idzie jednak o jeden krok w przyszłość. Całe wydarzenie transmitowane będzie online.

Konferencja PROCON/POLZAK 2020 potwierdzona: Dział zakupów – skuteczna broń w walce z kryzysem?

Procurement for sustainable growth

Temat przewodni konferencji w pierwotnych, przed-covidowych założeniach obejmował zrównoważony rozwój i rolę, jaka przypada kupcom w budowaniu przyszłości lokalnych i globalnych społeczności biznesowych. Strategiczna pozycja Zakupów i ich znaczenie w organizacjach na całym globie została wręcz manifestacyjnie potwierdzona przez wybuch pandemii oraz idące za nią obostrzenia, regulacje wraz z powszechną niepewnością i nieprzewidywalnością.

Wybrana przez Organizatorów (OptiBuy i PSML) tematyka ubiegłorocznej konferencji (Are you ready for the VUCA world?) mimowolnie zapowiedziała nadchodzące zawirowania, recesję oraz niespotykany dotąd poziom niepewności na światowych rynkach.

- Żyjąc w tak niepewnym świecie i zmagając się, bardziej niż kiedykolwiek, z nieprzewidywalnym biznesem naprawdę dobrze jest mieć pewniki, punkty stałe w swoim życiu. – mówi Mateusz Borowiecki, Managing Director w OptiBuy – Wiem, że dla wielu Kupców, Managerów i Dyrektorów Zakupów takim solidnym filarem, elementem stałym polskiej rzeczywistości zakupowej jest właśnie konferencja PROCON/POLZAK. To naprawdę ogromnie schlebiające, a jednocześnie motywujące do zorganizowania tego wydarzenia. W tych ‘ciekawych’ czasach, argumenty leżące u podstaw organizacji konferencji - mimo wszelkich przeciwności i ograniczeń – wydają się jeszcze bardziej solidne i niepodważalne.

Offline czy online – PROCON/POLZAK wydarzeniem hybrydowym

Wynikiem regulacji związanych z koronawirusem jest nie tylko rozbudowana polityka bezpieczeństwa - #safePROCONPOLZAK – dla tych Uczestników konferencji, którzy spotkają się 19 i 20 października w Hotelu Marriott w Warszawie. To również nowa formuła konferencji. Całe wydarzenie będzie transmitowane online.

Zakupowcy z dowolnego miejsca na świecie będą mogli posłuchać i obejrzeć wystąpienia i zdalnie brać udział w dyskusjach m.in. o:

  • znaczeniu feedbacku we współczesnych relacjach z dostawcami,
  • efektach jakie daje zrównoważony rozwój w łańcuchach dostaw,
  • technologii i rozwiązaniach, które mogą stać się skutecznym, zakupowym orężem w walce z kryzysem oraz specyfice pracy z technologicznymi startupami,
  • sytuacji na rynku biurowym i o nowopowstałych trendach,
  • praktycznej stronie zakupu usług cloud od globalnych liderów (i nie tylko).

Wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele firm: Bayer, Walter Herz, Extreme Robotics, Mercateo, Space3ac, NextBuy, Grupy Żywiec oraz kancelarii SSW Pragmatic Solutions.

- Od kilku miesięcy zastanawiam się czy jako kupcy decydujący o strategiach zakupowych danych kategorii (single, double czy multi-sourcing), nie jesteśmy w pewnym stopniu odpowiedzialni za zaburzenia w naszych łańcuchach dostaw – mówi Andrzej Zawistowski, Członek Zarządu PSML - Przecież to my decydujemy o wyborze dostawcy, a więc o jego lokalizacji i o akceptowanych ryzykach. Czy robiliśmy to do tej pory optymalnie? Myślę, że obecne problemy niektórych firm pokazują, że mamy w tym zakresie jeszcze sporo do przemyślenia i zrobienia. Podczas konferencji, będziemy rozmawiać właśnie o tym, co powinniśmy zmienić, jakie wnioski wyciągnąć z ostatnich wydarzeń oraz jakie narzędzia czy podejścia wykorzystać.

Wydarzenie, jak co roku, uświetnią wyjątkowi goście specjalni. Swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniem w swoich dziedzinach podziela się: Christian Voland (Global CPO, Bunge), Ewa Zamościńska (Ekspert ds. Zrównoważonego Rozwoju, CSRinfo), Piotr Mieczkowski (Prezes, Fundacja Digital Poland) oraz Philip Fritzsche (CPO, Polpharma). O stronę networkingową konferencji zadba sam Grzegorz Turniak, Mistrz Networkingu (Akademia Rekomendacji).

Czym byłaby konferencja PROCON/POLZAK bez kognitywistycznej analizy procesów mózgowych kupca (i nie tylko) w wykonaniu dr. hab. Macieja Błaszaka? Poruszy on kwestie mitycznej walki o równowagę pomiędzy pracą a życiem osobistym (work-life balance). Gwoździem programu i to naprawdę solidnym, wręcz ultramocnym - jest w tym roku nasza polska Superwoman. Lekkoatletka, mulitmedalistka, wielokrotna Mistrzyni Świata i Europy w biegach długodystansowych, specjalistka od ultradługich dystansów – Patrycja Bereznowska – Mistrzyni Świata w biegu 24-godzinnym.

Poza tym podobnie jak w poprzednich edycjach poznamy Liderów Zakupów 2020 oraz najlepszych Dostawców usług B2B wyłonionych w ramach konkursu PROCON Awards.

PROCON/POLZAK 2020 już 19 i 20 października w Warszawie

Ubiegłoroczna edycja wydarzenia pobiła wszelkie dotychczasowe rekordy frekwencji, która przekroczyła 500 osób. Mimo przeciwności, jej popularność w branży nie osłabła. Być może, streaming online pozwoli pobić kolejny rekord?

Konferencja zakupowa PROCON/POLZAK 2020 odbędzie w dniach 19-20 października w Hotelu Marriott w Warszawie oraz dostępny będzie za pośrednictwem dedykowanych streamingów, do których dostęp wykupić można, podobnie jak klasyczne bilety, za pośrednictwem strony konferencji.

Więcej informacji: www.konferencja-proconpolzak.pl

Organizatorami PROCON/POLZAK są: OptiBuy - www.optibuy.com - specjalizujący się we wdrożeniach informatycznych rozwiązań zakupowych, transformacji cyfrowej działów zakupów i efektywnością samych procesów oraz Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki i Zakupów (PSML) – www.psml.pl - organizacja non-profit reprezentującą interesy polskich menedżerów łańcucha dostaw, logistyki i zakupów, działającą na rzecz misji budowania centrum kompetencji w obszarze łańcucha dostaw.

Zobacz również

Czy od 2025 r. podatnicy będą musieli prowadzić pkpir elektronicznie?

W 2025 r. podatnicy nadal będą mogli prowadzić pkpir papierowo albo elektronicznie. Przepisy nakładające obowiązek prowadzenia pkpir wyłącznie elektronicznie i przesyłania jej w strukturze JPK do urzędu skarbowego zaczną obowiązywać dopiero od 1 stycznia 2026 r.

Czytaj więcej

Wigilia dla pracowników – czy jest przychodem pracownika i kosztem dla pracodawcy?

Coraz większa liczba pracodawców decyduje się na organizowanie spotkań wigilijnych dla pracowników. Pracodawcy mają wątpliwości, czy po stronie pracowników powstaje z tego tytułu przychód, od którego należy pobrać zaliczkę na PIT, oraz czy mogą zaliczyć do kosztów podatkowych wydatki poniesione na ten cel.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.