W dniach 10-11 maja 2018 r. w The Westin Warsaw Hotel odbyła się IV edycja FinTech Digital Congress i III edycja InsurTech Digital Congress, nad którą redakcja magazynu Finanse i Controlling objęła patronat medialny. To najważniejsze wydarzenia w tej części Europy dotyczące nowoczesnych, technologicznych rozwiązań w branży ubezpieczeniowej i finansowej. Kongres rozpoczęła część wspólna, po której nastąpił podział na dwie ścieżki tematyczne - dotyczącą ubezpieczeń i traktującą o finansach. Dzięki obecności ekspertów z kraju i zagranicy, ciekawemu programowi debat, przemówień i use cases oraz najbardziej aktualnym tematom z branży, wydarzenie zgromadziło ponad 700 uczestników w ciągu dwóch dni.
Technologiczne rozwiązania branży ubezpieczeniowej i finansowej, czyli FinTech & InsurTech Digital Congress.

Część wspólną Kongresu rozpoczęło wystąpienie Przewodniczących Rad Programowych FinTech i InsurTech, Marcina Petrykowskiego i Witolda Jaworskiego. Następnie swoje angażujące przemówienie wygłosił gość specjalny, który doświadczenie w branży gromadził między innymi na rynku azjatyckim. Sonia Wędrychowicz-Horbatowska przekazała nam swoją specjalistyczną wiedzę o tym, jak dokonywać transformacji cyfrowej w finansach/sektorze finansowym. Nie mogło też zabraknąć debaty na temat regulacji prawnych, w której wzięli udział kluczowi eksperci tacy jak Zbigniew Jagiełło, Anna Streżyńska i Marcin Obroniecki. Dyskusja ta była poprzedzona wspaniałym wystąpieniem wprowadzającym Przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego, Marka Chrzanowskiego. Podczas paneli poruszono także kwestie innowacyjności z perspektywy Polski i świata. Uważnie pochylono się również nad tematem fintechów w erze mindfulness. Talent challenge, płatności, skuteczne modele biznesowe, telemedycyna, IoT i data analytics to tylko niektóre z haseł, nad którymi debatowano podczas dwóch dni rzeczowych dyskusji o branży fintech i insurtech. Pomiędzy częściami merytorycznymi znalazł się także czas na networking, który stanowił doskonałą okazję na bliższe poznanie najlepszych autorytetów z branży finansów i ubezpieczeń.

Wśród prelegentów FinTech & InsurTech Digital Congress możemy wymienić m.in. Tomasz Czechowicz, Janusz Cieszyński, Frank Genheimer, Agnieszka Wrońska, Laurent Nizri, Ewa Wernerowicz, James Hickson, Tal Sharon, Paul Ferris, Wojciech Sass, Adam Rozwadowski i Szymon Wałach.

Na zakończenie pierwszego dnia kongresu odbyła się Wielka Gala FinTech & InsurTech Night, podczas której przyznano nagrody w konkursie “FinTech & InsurTech Awards”, w kategoriach Best Payment Solution, Best Lending Solution, Blockchain Technology Award, InsurTech Award, FinTech Award. Wśród uhonorowanych inicjatyw znalazły się takie rozwiązania jak: TubaPay, FINIATA, platforma blockchain Trudatum, Krajowy Program Zdrowotny i Dronn.

Partnerzy FinTech Digital Congress

Partnerzy Strategiczni: Atende, Vivus, Visa, Asseco, ProService Finteco, Dell EMC, Mash, Biuro Informacji Kredytowej, Smeo, Finiata, G2A, Heyka Capital Markets Group

Partnerzy: dLK Legal, iwoca, Idea Bank, Michael Page, Liferay, Webtown, NFG, Eventory, Jaguar, Land Rover, Gamfi, CallPage, Abak, PROFESCAPITAL.

Supporting Partner: Paris Fintech Forum

Partnerzy InsurTech Digital Congress

Partnerzy Strategiczni: Atende, ProService Finteco, Dell EMC, Twoje Zdrowie Ubezpieczenia S.A., ECOM.software, EY

Partnerzy: Bacca, Comadso, Gefen Technologies, Insly, Eventory, Jaguar, Land Rover, Gamfi, Abak, PROFESCAPITAL, CallPage

Sponsor: PiLab

Supporting Partner: Paris Fintech Forum

Zapraszamy do zapoznania się z pełną fotorelacją z FinTech & InsurTech Digital Congress, dostępną na www.fintechdigitalcongress.pl/fotorelacja

Organizatorem wydarzenia jest MMC Polska.

Zobacz również

Perspektywy CFO na 2025 r.: 41% dyrektorów finansowych wskazuje cyfryzację i automatyzację jako kluczowe szanse biznesowe

Perspektywy CFO na 2025 r.: 41% dyrektorów finansowych wskazuje cyfryzację i automatyzację jako kluczowe szanse biznesowe

Transformacja cyfrowa, automatyzacja procesów oraz zrównoważony rozwój – to główne czynniki kształtujące przyszłość firm w 2025 r. zdaniem dyrektorów finansowych w Polsce, którzy wzięli udział w badaniu do raportu KPMG i ACCA pt. „Nowoczesny CFO w transformującej się firmie”. Zmieniające się otoczenie geopolityczne, dynamiczna sytuacja gospodarcza i nowe regulacje prawne będą stawiały przed przedsiębiorstwami wyzwania i szanse. 41% respondentów zwraca uwagę na automatyzację procesów finansowych (w tym blockchain, chmurę obliczeniową) jako obszary o największym potencjale. Jednocześnie CFO są bardziej skłonni myśleć o regulacjach ESG jak o szansie biznesowej niż jak o wyzwaniu (35% w porównaniu do 24% badanych).

Czytaj więcej

Uaktualniono rozporządzenie w sprawie sprawozdań skonsolidowanych

Opublikowano rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad sporządzania przez jednostki inne niż banki (Dz.U. z 2025 r. poz. 275). Powodem zmiany rozporządzenia jest konieczność uwzględnienia w skonsolidowanym rachunku zysków i strat zmian dotyczących usunięcia przychodów ze sprzedaży materiałów z kategorii przychodów netto ze sprzedaży.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.