Finansiści z całej Polski przez trzy miesiące walczyli o dominację w konkursie "Księgowi Przyszłości". Dzięki niemu mogli udowodnić, że są znakomitymi fachowcami doceniającymi także zabawę, jaką konkurs umożliwiał.

Pasjonaci sportów ekstremalnych, miłośnicy zwierząt, domorośli artyści sztuk wszelakich, nowocześni rodzice, fani zdrowego żywienia, aktywni sportowcy, kobiety z zarządów wielkich firm, mężczyźni odreagowujący zawodowy stres dzięki pieczeniu ciasteczek - to osoby, które na co dzień pracują jako księgowi. Stanowią dowód, iż utrwalany przez lata wizerunek nudnego, zasadniczego księgowego jest kompletnie nieprawdziwy. Konkurs „Księgowi Przyszłości” pokazał, że należy zaprzestać powielania stereotypu nudnych, zarozumiałych księgowych, ponieważ ten zawód, w trakcie ostatnich lat, mocno ewoluował i przeszedł znaczącą zmianę wizerunkową. Nasi uczestnicy udowodnili, że współcześni księgowi podążają za trendami, wdrażają do swej pracy nowoczesne technologie oraz posiadają niebanalne pasje, w których realizują się w czasie wolnym - komentuje Jadwiga Wojtas, dyrektor ds. produkcji i rozwoju systemu enova365 z firmy Soneta, współorganizator konkursu „Księgowi Przyszłości”.

W konkursie "Księgowi Przyszłości" wzięło udział ponad 450 trzyosobowych drużyn, rywalizujących w rozwiązywaniu testów, umieszczonych na specjalnej platformie internetowej, dostępnej na portalu www.ksiegowiprzyszlosci.pl. Uczestnicy wykazywali się wiedzą i zdobywali nowe doświadczenia. Konkurs prowadzony był w dwóch równoległych edycjach - zawodowych księgowych i pretendujących do tego zawodu studentów. Uczestnicy udowodnili, że mają pojęcie nie tylko o VAT, odpisach i fakturach, ale równie sprawnie zarządzają czasem, pracują zespołowo, są kreatywni i potrafią przekonywać do swoich racji. W ścisłym finale nawet przed publicznością nie tracili opanowania. Dla mnie, jako organizatora konkursu, bardzo budujące jest to, że zarówno drużyny zawodowe, jak i te studenckie świetnie poradziły sobie z zadaniami, które sprawdzały nie tylko ich wiedzę i przygotowanie merytoryczne, ale również umiejętność współpracy. Wybór rywalizacji grupowej okazał się bardzo dobrą decyzją – powiedziała po finale dr Teresa Cebrowska, wiceprezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.

Uroczysta Gala Finałowa stanowiła podsumowanie konkursu. Było to ważne wydarzenie nie tylko dla warszawskich finansistów. Stylowe wnętrza Teatru Stanisławowskiego, mieszczącego się w Starej Pomarańczarni w Łazienkach Królewskich, zapełniły się księgowymi, a także przedstawicielami świata nauki i biznesu. Licznie reprezentowane były najlepsze uczelnie ekonomiczne i te mające finansowe kierunki w swojej studenckiej ofercie. Na bankiecie w Starej Pomarańczarni pojawili się również prezesi banków, klubów i stowarzyszeń zrzeszających ludzi biznesu i finansów oraz znane, warszawskie osobistości.

"Księgowymi Przyszłości" zostali:

EDYCJA ZAWODOWA:
I miejsce: „TAXandROSES” - Katarzyna Kuras, Maria Panasiuk, Emilia Serwicka
II miejsce: „MISP13” - Małgorzata Batko-Barnowska, Alina Hrynczuk, Justyna Stempel
III miejsce: „Perły Księgowości” – Agnieszka Jaworska, Alicja Łowczynkowska-Wójcik, Monika Łukaszewicz

EDYCJA STUDENCKA:
I miejsce: „Zbiegli Rewidenci” - Karol Ilba, Robert Obidziński, Katarzyna Trznadel
II miejsce: „RachuCiachu” - Joanna Celeda, Agnieszka Chrustowska, Paulina Gradzik
III miejsce: „Księgowe bez VAT” – Klaudia Krzan, Sylwia Panas, Małgorzata Żurek

NAGRODA SPECJALNA DLA FIRMY - pakiet enova365 o wartości 40 000 zł
Dr. Max - TAXandROSES

Organizatorzy już dziś zapraszają na przyszłoroczną edycję konkursu!

Zobacz również

Perspektywy CFO na 2025 r.: 41% dyrektorów finansowych wskazuje cyfryzację i automatyzację jako kluczowe szanse biznesowe

Perspektywy CFO na 2025 r.: 41% dyrektorów finansowych wskazuje cyfryzację i automatyzację jako kluczowe szanse biznesowe

Transformacja cyfrowa, automatyzacja procesów oraz zrównoważony rozwój – to główne czynniki kształtujące przyszłość firm w 2025 r. zdaniem dyrektorów finansowych w Polsce, którzy wzięli udział w badaniu do raportu KPMG i ACCA pt. „Nowoczesny CFO w transformującej się firmie”. Zmieniające się otoczenie geopolityczne, dynamiczna sytuacja gospodarcza i nowe regulacje prawne będą stawiały przed przedsiębiorstwami wyzwania i szanse. 41% respondentów zwraca uwagę na automatyzację procesów finansowych (w tym blockchain, chmurę obliczeniową) jako obszary o największym potencjale. Jednocześnie CFO są bardziej skłonni myśleć o regulacjach ESG jak o szansie biznesowej niż jak o wyzwaniu (35% w porównaniu do 24% badanych).

Czytaj więcej

Uaktualniono rozporządzenie w sprawie sprawozdań skonsolidowanych

Opublikowano rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad sporządzania przez jednostki inne niż banki (Dz.U. z 2025 r. poz. 275). Powodem zmiany rozporządzenia jest konieczność uwzględnienia w skonsolidowanym rachunku zysków i strat zmian dotyczących usunięcia przychodów ze sprzedaży materiałów z kategorii przychodów netto ze sprzedaży.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.