Wywiad z KAROLEM SIKORĄ, kierownikiem działu MIS i zasilania modeli kosztowych w Poczta Polska SA, Head of the ICV Work Group Warszawa.

Czynnik ograniczający niepewność

Jak zmiany, które zaszły w ostatnich latach w Poczcie Polskiej, wpłynęły na Dział Informacji Zarządczej, którym Pan kieruje?

Od 2011 roku Poczta Polska bardzo szybko się zmienia. Stawiamy mocno na rozwój, chcąc wypracować lepszą pozycję rynkową nie tylko na kurczącym się rynku usług listowych, ale przede wszystkim na rynku KEP oraz usług finansowych. Podobnie od 2011 r. datuje się prace nad wdrożeniem Systemu Informacji Zarządczej (MIS). W warunkach zliberalizowanego rynku usług pocztowych, a jednocześnie pełnienia funkcji operatora wyznaczonego Poczta Polska potrzebuje szerokiego spektrum informacji – z jednej strony niezbędnej do zarządzania, a z drugiej zapewniającej wypełnianie obowiązków regulacyjnych. Można zatem powiedzieć, że zmiany zaplanowane przez Zarząd były bezpośrednią przyczyną rozpoczęcia budowy Systemu Informacji Zarządczej, a w efekcie powstania działu, którym kieruję.

Ponadto w ostatnich latach w Poczcie Polskiej realizowanych jest wiele ważnych inicjatyw, np. jesteśmy jednym z liderów w zakresie wykorzystania metodyki Lean Six Sigma przy odchudzaniu i optymalizacji procesów. Realizacja tego typu projektów wymaga szerokiej i wiarygodnej informacji zarządczej, której udostępnianiem właśnie się zajmujemy.

W listopadzie 2013 r. Poczta Polska przegrała przetarg na obsługę pocztową sądów i prokuratur, co stanowiło dla Was duży cios. Jakie działania podjęliście, aby zminimalizować negatywne skutki tej sytuacji?

Wdrożyliśmy Program Wyzwania Wzrostu, obejmujący kilkadziesiąt inicjatyw (z obszarów zarówno bezpośrednio sprzedażowych, ofero-wanych usług, jak i dotyczących organizacji procesów) mających zminimalizować skutki utraty kontraktu. Wiele z nich jest w końcowej fazie realizacji, a część została już wdrożona. Efekty tych prac są bardzo obiecujące.

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Tekst otwarty nr 84/2022

Controlling finansowy ‑ jak będzie wyglądał w przyszłości?

Controlling finansowy - jak będzie wyglądał w przyszłości?

Z Hanną Piwowarczyk, dyrektor Centrum Finansowego AbbVie na obszar Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki rozmawiamy o perspektywach rozwoju rynku centrów usług wspólnych w Polsce, nowej roli controllera oraz szansach na rozwój i karierę w turbulentnych czasach.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 82/2022

Czym jest Autonomous Enterprise?

Czym jest Autonomous Enterprise?

Z Konradem Jakubcem, Business Development Directorem oraz Krzysztofem Kuczkowskim, Intelligent Process Automation Practice Managerem w Mindbox, rozmawiamy o tempie wdrażania automatyzacji w Polsce, obszarach, które najłatwiej jest zautomatyzować, wyzwaniach towarzyszących wdrażaniu stosownych rozwiązań i sposobach na mądre wykorzystanie robotyzacji procesów. Rozmawiamy również o tym, czy automatyzacja wpłynie na zmniejszenie liczby miejsc pracy, możliwościach wykorzystania sztucznej inteligencji do obsługi procesów biznesowych oraz idei Citizen Developerów.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.