Swoimi opiniami na temat roli i znaczenia CFO w nowoczesnym biznesie, e-commerce oraz innowacyjnych rozwiązań zintegrowanych dzieli się Sławomir Kubicki CFO Allegro Group.
Jaki dla Allegro był rok 2009? Czy spowolnienie gospodarcze miało istotny wpływ na wyniki finansowe spółki?
Grupa Allegro w niewielkim stopniu odczuła skutki spowolnienia gospodarczego. Stabilne podstawy, model biznesowy oraz dywersyfikacja portfela usługowego zabezpieczyły ją przed negatywnym oddziaływaniem kryzysu.
Pokuszę się o stwierdzenie, iż ogólnie e-commerce jest w pewnej części beneficjentem kryzysu. Widać coraz większe przejście biznesu z tzw. działalności off-line na on-line. Bardzo dokładnie widać ten trend w strukturze podziału budżetów reklamowych na te w sieci i te poza nią oraz w obszarze zakupów detalicznych. Z roku na rok rosną wydatki na sieć. Sytuacji tej nie zmienił kryzys. Dla wielu Internet jest synonimem słów „taniej” i „skuteczniej”. A z pewnością te słowa w korelacji ze słowem „kryzys” nabierają znaczenia.
E-biznes kreuje nowe stanowisko w sferze finansów: e-dyrektora finansowego. Jaką Pana zdaniem rolę odgrywa w firmie taki dyrektor? Czy zadania bądź obowiązki CFO w e-biznesie różnią się od tych w biznesie tradycyjnym?
Zdecydowanie zadania i obowiązki CFO w e-biznesie różnią się od tych w tradycyjnej firmie.
CFO w e-commerce jest znacznie bliżej modeli biznesowych. Jest znacznie silniej zaangażowany w prowadzenie biznesu. Nie jest jedynie głównym księgowym. Jest jedną z kluczowych osób w organizacji mających wpływ na decyzje biznesowe. A w e-commerce czas na podjęcie decyzji jest znacznie krótszy niż w tradycyjnym biznesie.
Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.