Z Prezesem PolBAN Business Angels Club Wojciechem Dołkowskim rozmawiamy o polskim genie przedsiębiorczości, zasadach efektywnych inwestycji i tendencjach polskiego rynku. Bierzemy pod lupę polskich Business Angels, pytamy o genezę organizacji oraz jej rolę w kształtowaniu naszej rzeczywistości biznesowej.

O organizacji Business Angels Club w Polsce mówi się od niedawna. PolBAN powstał zaledwie 7 lat temu. Chciałbym zapytać: skąd zainteresowanie Business Angels w Polsce? W jaki sposób narodziła się ta koncepcja i czy sprawdza się ona w realiach polskiego biznesu?

W grudniu 2003 r. na bazie moich doświadczeń na rynku kapitałowym, w którym funkcjonowała moja firma, wraz z moimi przyjaciółmi oraz współpracownikami stwierdziliśmy, że nikt w Polsce nie zajmuje się małymi inwestycjami, tzn. kapitałem dla firm w przedziale od 100 tysięcy do 2 milionów zł, zwłaszcza na wczesnym etapie rozwoju. Po namyśle uznaliśmy, że powołamy organizację, która będzie zajmowała się tym sektorem. Z czasem przekonałem do tej koncepcji więcej osób. Tak narodził się PolBAN Business Angels Club.

Jak ocenia Pan pozycję PolBAN-u na rynku, czy jest to organizacja, którą można określić mianem jednej z najpotężniejszych instytucji w kraju zajmujących się małymi i średnimi przedsiębiorstwami?

Taka opinia byłaby stwierdzeniem na wyrost. Uważamy ją za najlepszą organizację, ale w polskim obszarze finansowania. Nie zajmujemy się przedsiębiorczością ogólnie, rozumianą sensu stricto, nie prowadzimy inkubatorów. Za to aktywnie wspieramy małych i średnich przedsiębiorców i prowadzimy dla nich najlepszy klub.

Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Tekst otwarty nr 84/2022

Controlling finansowy ‑ jak będzie wyglądał w przyszłości?

Controlling finansowy - jak będzie wyglądał w przyszłości?

Z Hanną Piwowarczyk, dyrektor Centrum Finansowego AbbVie na obszar Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki rozmawiamy o perspektywach rozwoju rynku centrów usług wspólnych w Polsce, nowej roli controllera oraz szansach na rozwój i karierę w turbulentnych czasach.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 82/2022

Czym jest Autonomous Enterprise?

Czym jest Autonomous Enterprise?

Z Konradem Jakubcem, Business Development Directorem oraz Krzysztofem Kuczkowskim, Intelligent Process Automation Practice Managerem w Mindbox, rozmawiamy o tempie wdrażania automatyzacji w Polsce, obszarach, które najłatwiej jest zautomatyzować, wyzwaniach towarzyszących wdrażaniu stosownych rozwiązań i sposobach na mądre wykorzystanie robotyzacji procesów. Rozmawiamy również o tym, czy automatyzacja wpłynie na zmniejszenie liczby miejsc pracy, możliwościach wykorzystania sztucznej inteligencji do obsługi procesów biznesowych oraz idei Citizen Developerów.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.