Jacek Santorski niekwestionowany lider polskiej psychologii biznesu i autorytet w dziedzinie coachingu rozmawia z nami o profesjonalnych zasadach Corporate Governance i efektywnych narzędziach sukcesu.

Dzień dobry. Bardzo mi miło, że będę miał możliwość porozmawiać właśnie z Panem na tematy, które stanowią rdzeń współczesnego biznesu i decydują o jego kształcie. Cieszę się, że nasi Czytelnicy dzięki rozmowie z Panem będą mogli spojrzeć na biznes i jego mechanizmy z perspektywy różniącej się od spojrzenia managera uwikłanego w rutynową pragmatykę działań biznesowych.

A więc zaczynajmy.

Na czym polega dzisiejsza odpowiedzialność biznesowa. Czy w dzisiejszym biznesie musi być ona kompatybilna z działaniami CSR?

Współczesna odpowiedzialność biznesowa wiąże się z przyjęciem długoterminowej lub średnioterminowej perspektywy pod względem kapitału materialnego i kapitału społecznego, którym firma dysponuje. Jest nierozerwalnie związana z samoświadomością, z konsekwencją, z jasnym określeniem celów i priorytetów. Biznesmen powinien być świadomy i pewny tego, co chce osiągnąć, co powinno znaleźć się „po drugiej stronie inwestycji”, powinien również realizować swoje działania w sposób spójny. Biznes należy prowadzić w oparciu o rzeczywiste wskaźniki potencjalnej przewagi konkurencyjnej, np. w know how lub kapitale ludzkim, z jednoczesnym zachowaniem wartości moralnych. Jeżeli uda się połączyć wszystkie elementy, w naturalny sposób pojawi się współdziałanie z kontrahentami wedle tych samych czy podobnych standardów. W konsekwencji pojawią się także inne pozytywne wartości przekraczające zakres odpowiedzialności społecznej. Najlepsi włączają strategię CSR w strategię biznesową. Także w Polsce mamy takich przedsiębiorców.

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Tekst otwarty nr 84/2022

Controlling finansowy ‑ jak będzie wyglądał w przyszłości?

Controlling finansowy - jak będzie wyglądał w przyszłości?

Z Hanną Piwowarczyk, dyrektor Centrum Finansowego AbbVie na obszar Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki rozmawiamy o perspektywach rozwoju rynku centrów usług wspólnych w Polsce, nowej roli controllera oraz szansach na rozwój i karierę w turbulentnych czasach.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 82/2022

Czym jest Autonomous Enterprise?

Czym jest Autonomous Enterprise?

Z Konradem Jakubcem, Business Development Directorem oraz Krzysztofem Kuczkowskim, Intelligent Process Automation Practice Managerem w Mindbox, rozmawiamy o tempie wdrażania automatyzacji w Polsce, obszarach, które najłatwiej jest zautomatyzować, wyzwaniach towarzyszących wdrażaniu stosownych rozwiązań i sposobach na mądre wykorzystanie robotyzacji procesów. Rozmawiamy również o tym, czy automatyzacja wpłynie na zmniejszenie liczby miejsc pracy, możliwościach wykorzystania sztucznej inteligencji do obsługi procesów biznesowych oraz idei Citizen Developerów.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.