Jedną z najważniejszych praktyk, budujących innowacyjność firmy, jest konsekwencja we wdrażaniu nowych rozwiązań. Nawet najlepszy pomysł na udoskonalenie czegoś nie zadziała, jeśli nie będziemy w stanie wyegzekwować jego realizacji.

Automatyzacja procesów w dziale HR jako sposób na efektywne wdrażanie dobrych praktyk

Znalezienie praktyki, która wpłynie na innowacyjność organizacji to jedno, ale klucz do jej efektywnego wdrożenia to drugie. Trzeba wprowadzić mechanizmy, które sprawią, że nowe pomysły będą faktycznie wykorzystywane przez pracowników przedsiębiorstwa. Spisanie procedur i publikacja ich w intranecie mogą nie wystarczyć. Potrzeba sposobu, żeby pomysł wcielić w życie.

Jedną ze skutecznych metod może być wprowadzenie aplikacji biznesowych, które pozwalają skutecznie propagować nowe procedury, a wręcz nie dadzą użytkownikom innego wyjścia jak działanie zgodnie z nimi.

Jak to działa w praktyce?

Najskuteczniejsza rekrutacja odbywa się, kiedy na spływające CV jesteśmy w stanie zareagować natychmiast, kiedy kandydat myśli o podjęciu pracy w naszej firmie. Może to być ważne szczególnie z perspektywy spadającego bezrobocia i zaczynających się problemów ze znalezieniem pracowników. Jednocześnie okazuje się, że często nie wiemy, jaką liczbą zgłoszeń dysponujemy, ile osób już dostało odpowiedź i po jakim czasie, a ile jeszcze na nią czeka. Kiedy mamy odpowiedni mechanizm, pozwala on rejestrować wszystkie napływające dokumenty, automatycznie przypisuje je do osób odpowiedzialnych za ich weryfikację i kontakt z kandydatem. Co więcej, jesteśmy w stanie nałożyć na te działania konkretne ramy czasowe, w jakich chcemy, żeby się one odbyły, a jeżeli się tak nie wydarzy, to mamy mechanizm eskalacyjny, który zadziała automatycznie. W efekcie jesteśmy w stanie skokowo usprawnić efektywność całego procesu rekrutacyjnego.

Pozostałe 61% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii firmy to kluczowy element zarządzania, który pozwala na ścisłe śledzenie postępów w realizacji zamierzonych celów oraz dostosowywanie działań w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe. Bez skutecznego monitorowania nawet najlepiej opracowana strategia może okazać się niewystarczająca. W artykule tym szczegółowo omówimy znaczenie monitorowania strategii, metody i narzędzia, jakie można wykorzystać, a także najlepsze praktyki, które zapewnią efektywne zarządzanie i realizację celów strategicznych firmy.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2024

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa to jeden z najważniejszych etapów w procesie implementacji nowych rozwiązań informatycznych, systemów zarządzania lub technologii w organizacji. Jest to faza, która poprzedza wdrożenie właściwego systemu i ma na celu dokładne zrozumienie potrzeb biznesowych, ocenę istniejących procesów oraz przygotowanie gruntu pod skuteczną realizację projektu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.