Jedną z najważniejszych praktyk, budujących innowacyjność firmy, jest konsekwencja we wdrażaniu nowych rozwiązań. Nawet najlepszy pomysł na udoskonalenie czegoś nie zadziała, jeśli nie będziemy w stanie wyegzekwować jego realizacji.

Automatyzacja procesów w dziale HR jako sposób na efektywne wdrażanie dobrych praktyk

Znalezienie praktyki, która wpłynie na innowacyjność organizacji to jedno, ale klucz do jej efektywnego wdrożenia to drugie. Trzeba wprowadzić mechanizmy, które sprawią, że nowe pomysły będą faktycznie wykorzystywane przez pracowników przedsiębiorstwa. Spisanie procedur i publikacja ich w intranecie mogą nie wystarczyć. Potrzeba sposobu, żeby pomysł wcielić w życie.

Jedną ze skutecznych metod może być wprowadzenie aplikacji biznesowych, które pozwalają skutecznie propagować nowe procedury, a wręcz nie dadzą użytkownikom innego wyjścia jak działanie zgodnie z nimi.

Jak to działa w praktyce?

Najskuteczniejsza rekrutacja odbywa się, kiedy na spływające CV jesteśmy w stanie zareagować natychmiast, kiedy kandydat myśli o podjęciu pracy w naszej firmie. Może to być ważne szczególnie z perspektywy spadającego bezrobocia i zaczynających się problemów ze znalezieniem pracowników. Jednocześnie okazuje się, że często nie wiemy, jaką liczbą zgłoszeń dysponujemy, ile osób już dostało odpowiedź i po jakim czasie, a ile jeszcze na nią czeka. Kiedy mamy odpowiedni mechanizm, pozwala on rejestrować wszystkie napływające dokumenty, automatycznie przypisuje je do osób odpowiedzialnych za ich weryfikację i kontakt z kandydatem. Co więcej, jesteśmy w stanie nałożyć na te działania konkretne ramy czasowe, w jakich chcemy, żeby się one odbyły, a jeżeli się tak nie wydarzy, to mamy mechanizm eskalacyjny, który zadziała automatycznie. W efekcie jesteśmy w stanie skokowo usprawnić efektywność całego procesu rekrutacyjnego.

Pozostałe 61% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Wrogie przejęcie – najpopularniejsze techniki obrony

Wrogie przejęcie – najpopularniejsze techniki obrony

Każdy, kto oglądał serial Sukcesja, wie, jak fascynująca może być walka o przejęcie władzy, a także obrona przed wrogim przejęciem. Serial ten dostarczył wielu ciekawych wątków, które prezentują, jak w praktyce może wyglądać obrona przed niechcianym przejęciem. Temat ten jest na czasie w przypadku Polski i polskich przedsiębiorstw, ponieważ przeszło 30 lat temu Polska przeszła z gospodarki centralnie planowanej na rynkową. Powstało wiele przedsiębiorstw, które pomału wchodzą w etap sukcesji. Część z nich jest przejmowana. Historia zna niejeden przypadek wrogiego przejęcia, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Spójrzmy zatem, w jaki sposób firma może bronić się przed wrogim przejęciem, i scharakteryzujmy najpopularniejsze metody obrony.

Czytaj więcej

Czy 2025 r. przyniesie istotne zmiany w prawie dla sektora e‑commerce?

Czy 2025 r. przyniesie istotne zmiany w prawie dla sektora e-commerce?

Dynamiczny rozwój technologii oraz rosnące znaczenie handlu online i jego wpływu na gospodarkę oraz konsumentów staje się wyzwaniem prowokującym zmiany w prawie. Wprowadzane są nowe regulacje, które mają na celu dostosowanie przepisów do zmieniającej się rzeczywistości. Rok 2025 przeniesie liczne zmian w systemie prawnym w zakresie szeroko rozumianego e-commerce.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.