Odsetek firm, które planują zatrudniać specjalistów na określony czas spada, co nie jest zaskakujące w kontekście bieżącego, globalnego spowolnienia gospodarczego. Jednak, jak wynika z raportu Hays „Nowoczesne formy zatrudnienia 2023”, 56 proc. firm korzystających z zatrudnienia zewnętrznego, w bieżącym roku planuje pozyskać kolejnych pracowników czasowych. Wśród pracodawców z branży finansowo-księgowej odsetek ten jest wyższy, sięgając 64 proc. W pracy projektowej szefowie działów finansowych coraz częściej upatrują bowiem rozwiązania wielu problemów natury biznesowej oraz tych, związanych ze strategią zatrudnienia.

Najnowsze trendy w zatrudnieniu zewnętrznym w obszarze finansów

Wszelkie pozaetatowe formy współpracy potocznie nazywane są zatrudnieniem zewnętrznym bądź pracą czasową. Pod tymi określeniami kryje się możliwość skorzystania z takich rozwiązań, jak kontrakt B2B, outsourcing usług oraz praca tymczasowa. Te tzw. nowoczesne formy zatrudnienia są rozwiązaniem, które z roku na rok coraz mocniej ugruntowuje się w strategii zatrudnienia firm. Zmiana nastrojów gospodarczych co prawda ograniczyła zapotrzebowanie na pracę projektową, jednak w przypadku pracy umysłowej nie ma mowy o załamaniu rynku. Praca w oparciu o umowy inne niż umowa o pracę zyskuje również popularność wśród specjalistów i menedżerów.

Do najczęściej stosowanych rozwiązań niezaprzeczalnie należy praca tymczasowa – również w przypadku firm z branży finansowej. Jak wynika z badania opisanego na łamach raportu Hays we współpracy z Greenberg Traurig „Nowoczesne formy zatrudnienia 2023”, z pracy tymczasowej korzysta niemal co druga firma z sektora finansowego, 21 proc. organizacji decyduje się na zakup outsourcingu usług, a 15 proc. współpracuje ze specjalistami na podstawie kontraktów B2B.

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Źródło: Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 5/2023

Zobacz również

Wrogie przejęcie – najpopularniejsze techniki obrony

Wrogie przejęcie – najpopularniejsze techniki obrony

Każdy, kto oglądał serial Sukcesja, wie, jak fascynująca może być walka o przejęcie władzy, a także obrona przed wrogim przejęciem. Serial ten dostarczył wielu ciekawych wątków, które prezentują, jak w praktyce może wyglądać obrona przed niechcianym przejęciem. Temat ten jest na czasie w przypadku Polski i polskich przedsiębiorstw, ponieważ przeszło 30 lat temu Polska przeszła z gospodarki centralnie planowanej na rynkową. Powstało wiele przedsiębiorstw, które pomału wchodzą w etap sukcesji. Część z nich jest przejmowana. Historia zna niejeden przypadek wrogiego przejęcia, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Spójrzmy zatem, w jaki sposób firma może bronić się przed wrogim przejęciem, i scharakteryzujmy najpopularniejsze metody obrony.

Czytaj więcej

Czy 2025 r. przyniesie istotne zmiany w prawie dla sektora e‑commerce?

Czy 2025 r. przyniesie istotne zmiany w prawie dla sektora e-commerce?

Dynamiczny rozwój technologii oraz rosnące znaczenie handlu online i jego wpływu na gospodarkę oraz konsumentów staje się wyzwaniem prowokującym zmiany w prawie. Wprowadzane są nowe regulacje, które mają na celu dostosowanie przepisów do zmieniającej się rzeczywistości. Rok 2025 przeniesie liczne zmian w systemie prawnym w zakresie szeroko rozumianego e-commerce.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.