Albert Einstein powiedział kiedyś, że jedynym źródłem wiedzy jest doświadczenie. Nie wspomniał jednak, że musi to być doświadczenie osobiste – uczenie się na cudzych sukcesach i porażkach może równie skutecznie prowadzić do trafnych decyzji.
Kiedy procesy stają się koniecznością
Pytanie, jak wielu z 210 tysięcy polskich przedsiębiorców, którzy zakończyli swoją działalność w 2018 roku, mogłoby podjąć lepsze decyzje, dalej działać i odnosić sukcesy, gdyby skorzystało z tej nauki? Ilu z nich byłoby dziś dalej na rynku, gdyby mieli świadomość, że problemy, z którymi się mierzą, miały niezliczone inne firmy przed nimi?
Niniejszy artykuł przedstawia sprawdzony w praktyce sposób na przezwyciężenie jednej z pierwszych barier rozwojowych przedsiębiorstw, którą jest wyjście zarządzających z roli superspecjalistów poprzez transformację od firmy zarządzanej jednoosobowo do firmy zarządzanej procesami, przez pracowników.
A zatem skąd wiadomo, że maksymalna efektywność obecnej formy organizacji została osiągnięta i aby pójść dalej procesy stają się koniecznością? I co konkretnie należy zrobić, aby ta fundamentalna przemiana przebiegła sprawnie, w sposób kontrolowany?
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.