Zestawy tematyczne

Zarządzanie płynnością finansową cz. 1

Zarządzanie płynnością finansową cz. 1

cena: 49,00 zł netto

cena: 60,27 zł brutto

Zapewnienie płynności finansowej to jedna z podstawowych kwestii w trakcie prowadzenia firmy., gdyż jest jednym z kluczowych kryteriów oceny działalności firmy. To od niej zależy, czy w terminie spłacamy zobowiązania dostawcom, czy jesteśmy w stanie dokonywać niezbędnych zakupów, a także czy wypłacamy pracownikom wynagrodzenia.

Z artykułów dowiesz się m.in.:

  • Jakimi metodami badać płynność finansową przedsiębiorstwa?
  • Jakie mamy wskaźniki płynności finansowej i co one oznaczają?
  • Jaka jest różnica między rentownością a płynnością finansową?
  • W jaki sposób planować płynność finansową?
  • Jak skutecznie zarządzać ryzykiem utraty płynności finansowej?
  • Jak za pomocą faktoringu poprawić płynność finansową bez kredytu bankowego?
  • Jak wybrać ofertę faktoringową?
  • W jaki sposób wykorzystać arkusz MS Excel w analizie płynności finansowej?
Dodaj do koszyka

Zawartość zestawu

nr 22/2012

Dynamiczna i statyczna analiza płynności finansowej

BP_1_01.jpeg

Określając podstawowe cele działania przedsiębiorstwa, najczęściej przyjmuje się, że w długim horyzoncie czasu dominuje maksymalizacja wartości rynkowej czy też maksymalizacja wartości dla właścicieli, natomiast w krótkim okresie celem przedsiębiorstwa jest utrzymanie płynności finansowej.

Czytaj więcej
nr 22/2012

Bilans jako źródło analizy płynności przedsiębiorstwa

BP_1_02.jpeg

Z pewnością duża część czytelników szeroko pojętej literatury fachowej z zakresu rachunkowości, podatków, finansów to specjaliści poruszający się bez problemu po jej zagadnieniach. Często jednak, mogą być oni znużeni kolejnym artykułem o tym, co tak naprawdę w większym bądź mniejszym zakresie można znaleźć w niejednej publikacji akademickiej, magazynach czy Internecie, z którego dobrodziejstwa większość...

Czytaj więcej
nr 22/2012

Faktoring ‑ poprawa płynności bez kredytu bankowego

BP_1_03.jpeg

Faktoring finansuje bezsporne i niewymagalne należności z tytułu dostaw lub usług wobec grupy odbiorców, z którymi klient realizuje powtarzalne transakcje z odroczonymi terminami płatności. Jednak w ramach tej usługi przedsiębiorcy otrzymują nie tylko finansowanie, ale też zestaw użytecznych narzędzi do wsparcia codziennej pracy firmy.

Czytaj więcej
nr 22/2012

Jak wybrać ofertę faktoringową?

BP_1_04.jpeg

Każde przedsiębiorstwo posiada mniejsze lub większe zapotrzebowanie na kapitał. Faktoring jest jednym z bardziej elastycznych źródeł finansowania bieżącej działalności firmy. Jeżeli na danym rynku działa zróżnicowana grupa faktorów, praktycznie na każdym etapie rozwoju przedsiębiorstwo może wykorzystać go do poprawy płynności finansowej oraz bezpieczeństwa obrotu.

Czytaj więcej
nr 22/2012

Zastosowanie kalkulatorów MS Excel w analizie płynności

calculator-keys-xs.jpg

Problem zarządzania płynnością to, poza monitoringiem stanu ex post, świadome zarządzanie przepływami pieniężnymi. W praktyce służą do tego preliminarze przepływów pieniężnych, plany finansowe i szczegółowe budżety. Z problemem zarządzania płynnością spotykamy się również, podejmując decyzje inwestycyjne.

Czytaj więcej
nr 22/2012

Zarządzanie ryzykiem utraty bieżącej płynności finansowej

BP_1_05.jpeg

Przedsiębiorstwa zakładane są w celu maksymalizacji korzyści m.in. finansowych osiąganych przez ich właścicieli. Dlatego też menedżerowie, ustalając cele, do jakich będzie dążyło przedsiębiorstwo, w perspektywie strategicznej, jak i operacyjnej, zainteresowani są minimalizowaniem odchyleń od oczekiwanych rezultatów. W tym celu często wdrażane jest zarządzanie ryzykiem, które jako proces wspomagający...

Czytaj więcej
nr 27/2013

Wykorzystanie arkusza MS Excel w planowaniu płynności finansowej

BP_1_06.jpeg

Utrzymanie bezpieczeństwa finansowego, rozumianego jako zdolność do regulowania zobowiązań, stanowić powinno priorytet zarządzania finansami. Element ten może przesądzać o losach firmy na rynku. O ile nierentowna firma może utrzymać płynność i przetrwać na rynku, o tyle firma niezdolna do regulowania swoich zobowiązań, nawet z wysokimi zyskami, nie przetrwa i zbankrutuje.

Czytaj więcej
nr 38/2015

Metodologia planowania płynności finansowej

BP_1_07.jpeg

Każda organizacja, niezależnie od wielkości, powinna opracować i wdrożyć metodologię planowania płynności finansowej, a także monitorowania wykonania planów oraz analizowania odchyleń od wartości planowanych. Jakość danych „na wyjściu” zależy od danych „na wejściu”, a więc wprowadzonych do arkusza Excel/aplikacji IT na podstawie przyjętych założeń.

Czytaj więcej
nr 45/2016

Wskaźniki płynności finansowej jednostki

BP_1_08.jpeg

Wskaźniki płynności można podzielić na dwie grupy: statyczne oraz dynamiczne. Statyczne wskaźniki płynności obliczane są według stanu na dany moment na podstawie bilansu oraz rachunku zysków i strat, natomiast dynamiczne wskaźniki wyliczane są za dany okres sprawozdawczy na podstawie rachunku przepływów pieniężnych.

Czytaj więcej
nr 57/2018

Rentowność a płynność finansowa – analiza kondycji przedsiębiorstwa

BP_1_09.jpeg

Rentowność i płynność finansowa to dwa filary analizy finansowej. Bardzo często utożsamiane są (na pewnym poziomie uogólnienia) z jakością kondycji finansowej przedsiębiorstw. Warto jednak głębiej zastanowić się nad istotą tych dwóch zagadnień, aby zrozumieć zależności, jakie między nimi występują.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.