W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu poszukiwanie nowych obszarów uzyskania przewagi konkurencyjnej nad rywalami nabiera szczególnego znaczenia dla przyszłości i kierunku rozwoju każdej struktury organizacyjnej.

Płynność finansowa odgrywa tutaj kluczową rolę, ponieważ ma bezpośredni wpływ na cele operacyjne przedsiębiorstwa, a co za tym idzie – również na strategię. Niestety, wraz z rozwojem rynku windykacji pod kątem odzyskiwania należności tak samo prężnie rozwija się przemysł dłużniczy, wynajdujący coraz to nowsze metody na to, aby nie zapłacić w terminie. Możnaby napisać, że czasy, w których ryzyko związane z wystawieniem faktury i brakiem wpływu środków na rachunek firmowy albo się zakończyły, albo zdarza się to o wiele rzadziej. Niestety tak nie jest.

Utopia, w której należności wpływać będą zgodnie z wyznaczonymi terminami, jest niemalże nieosiągalna. Zakończona dekada udowodniła, że firmy narażone są na poważne problemy i zatory finansowe bez efektywnego zarządzania płynnością finansową, polegającą na prawidłowym balansowaniu pomiędzy prewencją i monitoringiem faktur, które dopiero zostały wystawione, a skutecznym odzyskiwaniem wierzytelności przeterminowanych. Pomimo że wydaje się to oczywiste, sprzedaż i windykacja nie zawsze są traktowane przez przedsiębiorstwa z równie należytą powagą. Najczęstszą przyczyną tych kłopotów jest zbyt błahe traktowanie świeżych faktur przy jednoczesnej zbyt późnej reakcji na przeterminowane. A to z kolei jest bezpośrednią przyczyną postawienia tezy, że Polska to wymarzony kraj dla dłużników, którzy nie tylko bez skrupułów, ale w sposób coraz bardziej arogancki i bezczelny wykorzystają każdą opieszałość przedsiębiorstwa, by nie zapłacić.

Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Odroczone płatności i zakupy na raty w transakcjach B2B

Odroczone płatności i zakupy na raty w transakcjach B2B

Odroczone płatności, znane jako Buy Now, Pay Later (BNPL), do niedawna popularne wśród konsumentów, zdobywają coraz większe uznanie firm. Mogą z nich skorzystać zarówno przedsiębiorcy, którzy dokonują zakupów firmowych, jak i firmy, które oferują swoje produkty i usługi innym podmiotom biznesowym. Kupującym umożliwiają odroczenie płatności o 30 dni lub rozłożenie wydatków firmowych na dogodne raty, a sprzedającym – oferowanie własnych produktów i usług innym firmom w systemie ratalnym, gwarantując przy tym poprawę płynności finansowej i pieniądze z faktur zawsze na czas.

Czytaj więcej

Kredyt z ratą balonową – istota i działanie

Kredyt z ratą balonową – istota i działanie

Niemal każdy z nas w życiu zaciągnął min. jeden kredyt. Na samochód, na mieszkanie, dom czy chociażby sprzęty AGD. Z tego względu niezwykle istotne jest, by nie tylko czytać dokładnie umowy kredytowe, ale również umieć rozplanować spłatę kredytu i mieć choćby ogólne pojęcie o tym, jak dany kredyt funkcjonuje. Jednym z coraz bardziej popularnych kredytów w ostatnich latach jest kredyt z tzw. ratą balonową. Czym jest? Jak działa? Jakie są jego wady i zalety? O tym wszystkim przeczytają Państwo w niniejszym artykule.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.