Celem systemowego zarządzania jakością, zgodnego z wymaganiami normy ISO 9000, jest zachowanie powtarzalności procesów i zapewnienie w ten sposób stałego poziomu jakości. Wiąże się to również z zapewnieniem satysfakcji klientów.

Podstawowym celem działania organizacji jest osiągnięcie zysku, ale również maksymalizacja wartości rynkowej, wzrost sprzedaży i udziału w rynku. Za ważne cele organizacji uznaje się współcześnie zmniejszenie ryzyka działania oraz obniżanie poziomu kosztów prowadzonej działalności, a także innowacyjność oraz kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy, czyli wzrost zaufania klientów, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych.

Rynek oczekuje, aby organizacje dostarczające wyroby, produkty i usługi były wiarygodne. Jednym z ważniejszych sposobów ich uwiarygodnienia pod względem jakości, rzetelności oraz możliwości wyegzekwowania wszelkich zobowiązań jest certyfikowany system zarządzania jakością (ISO 9001).

Aby osiągnąć cele i realizować zadania, przedsiębiorstwo musi pokonać drogę od odpowiedniej jakości projektu, usługi czy wyrobu, poprzez jego wykonanie, do dostarczenia – klientowi lub na rynek – produktu czy usługi odpowiadających jego oczekiwaniom. Osiąganie przewagi konkurencyjnej, realizacja założonych celów i zadań oraz uzyskiwanie zadowolenia klientów, utrzymywanie klientów stałych i pozyskiwanie nowych determinowane są między innymi:

  • kształtowaniem niskiego poziomu kosztów w organizacji,
  • odpowiednim poziomem świadczonych usług czy produktów,
  • odpowiednim poziomem obsługi klienta.

Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Analiza wrażliwości w MS Excel – wyznaczanie optymalnej ceny sprzedaży

Analiza wrażliwości w MS Excel – wyznaczanie optymalnej ceny sprzedaży

Jedną z podstawowych umiejętności, jakie powinien nabyć każdy ekonomista (choć nie tylko), jest budowa modelu analizy wrażliwości oraz umiejętność określenia najkorzystniejszego wariantu przy danych założeniach i w danych warunkach. Niniejszy artykuł prezentuje metodę wyznaczenia optymalnej ceny sprzedaży produktu przy różnych założeniach. Zaprezentowany model, uwzględniając dane kosztowe oraz planowaną wielkość sprzedaży, wyznaczy graniczny poziom jednostkowej ceny sprzedaży, czyli poziom, przy którym przedsiębiorstwo pokryje koszty produkcji. Na bazie tego poziomu model wskaże optymalną cenę maksymalizującą zysk przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej

Eventy arkusza i skoroszytu

Eventy arkusza i skoroszytu

Czasami chcemy, aby pewne operacje w Excelu wydarzyły się automatycznie, a dokładniej po określonym zdarzeniu obsługiwanych przez kod VBA, czyli po tzw. evencie.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.