Przy tworzeniu raportów bądź podsumowań, często korzysta się z różnego rodzaju ciągów. Programiści Microsoftu zdają sobie z tego sprawę, dlatego w Excelu można tworzyć różnorodne ciągi.
Zacznijmy od ciągów liczbowych. Najpierw w komórkę A1 wpiszmy 1, a następnie łapiemy prawy dolny róg tej komórki lewym przyciskiem myszy i przeciągamy ją kilka wierszy w dół. Excel domyślnie powtórzy wpisaną liczbę, ale wyświetli też ikonę podręcznego menu (Rysunek 1), w którym możemy wybrać wypełnienie serią (jak też i inne opcje).
Wybranie opcji Wypełnij serią spowoduje wpisanie w kolejne komórki ciągu liczb całkowitych – 1, 2, 3 itd. Dokładniej zostanie utworzony ciąg, w którym każda kolejna liczba jest większa o 1, czyli jeśli zaczęlibyśmy od liczby dziesiętnej 1.2, to kolejne liczby w ciągu to byłyby 2.2, 3.2, 4.2, itd. Analogiczny efekt da się uzyskać przytrzymując klawisz Ctrl przy przeciąganiu. Wtedy Excel od razu podpowie nam na jakiej wartości kończy się ciąg (Rysunek 2).
Jeszcze inną podobną możliwość da nam przeciąganie liczby prawym przyciskiem myszy. Po zakończeniu przeciągania i puszczeniu klawisza myszy od razu pojawi się podręczne menu ze wszystkimi możliwymi opcjami wypełnienia (Rysunek 3).
Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuŹródło: Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 01/2024