W artykule „Wizualizacja danych na usługach controllera” w poprzednim numerze pisaliśmy o tym, jak działa percepcja wizualna i jak wpływa ona na zrozumiałość bodźców informacyjnych, które do nas docierają. Pokazaliśmy także kilka dobrych praktyk w projektowaniu kokpitów menedżerskich. W tym zajmiemy się złymi praktykami i często popełnianymi błędami przy projektowaniu kokpitów menedżerskich.
A jest ich całe mnóstwo – zazwyczaj nie wynikają one jednak ze złej woli osoby definiującej wizualizację, a raczej z chęci pokazania zbyt wielu informacji w skondensowanej formie. Często wiąże się to również z ambicją połączoną z chęcią zupełnie niepotrzebnego „upiększenia” kokpitu. W efekcie uzyskujemy zbędny szum informacyjny.
Dziesięć błędów najczęściej występujących przy definiowaniu kokpitów menedżerskich:
- Przekroczenie rozmiarów pojedynczego ekranu
- Wyświetlanie zbędnych szczegółów
- Wybieranie niewystarczających miar
- Wybieranie nieodpowiednich sposobów prezentacji
- Niedokładne zakodowanie danych ilościowych
- Złe rozmieszczenie danych
- Nieefektywne wyróżnienie ważnych danych lub jego brak
- Zaśmiecanie prezentacji bezużyteczną dekoracją
- Złe użycie kolorów lub ich nadużywanie
- Projektowanie nieatrakcyjnej prezentacji wizualnej
Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.