Powszechne przekonanie, że w finansach lepiej sprawdzają się introwertycy: skupieni, potrafiący się wyciszyć i działać samodzielnie, dawno odeszło do lamusa. Praca we współczesnych działach finansów to w coraz większym stopniu konieczność współpracy i codziennej komunikacji z innymi działami, także za pomocą liczb i danych. Stosowanie przy tworzeniu raportu zaprezentowanych poniżej siedmiu zasad uwzględnia wszystkie niezbędne cechy: wiedzę merytoryczną, umiejętność „porozumienia się z biznesem” i kompetencje interpersonalne.
1. Przedstaw dane wizualnie
Wizualizacja danych w postaci wykresów i tabel połączonych z wykresami jest już nie tylko alternatywą, ale koniecznością. Taki sposób przedstawiania danych jest wspólnym językiem, który intuicyjnie zrozumie zarówno finansista, jak i odbiorca jego raportu, bez finansowego wykształcenia. Nadanie danym kształtu powoduje, że wychodzimy z rzędów i kolumn z liczbami, wkraczając w świat obiektów, które każdy z nas jest w stanie rozumieć i interpretować – tak przygotowała nas natura. (Patrz: tabela 1., rysunek 1.)
Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.