Rozmowa z Szymonem Trzebiatowskim - Członkiem Zarządu ds. Finansowych Volkswagen Poznań, rozmawiamy o ludzkiej twarzy controllingu, wyjściu finansów z kokonu analityczno-kontrolnych funkcji i tajnikach inwestowania w pracowników działów finansowych.

Serdecznie gratulujemy firmowego wstąpienia w szeregi Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów ICV. Co ono dla Pana oznacza?

Funkcjonując w ramach organizacji ICV sam rozwijałem, w niedalekiej przeszłości, swoje osobiste zainteresowania pozazawodowe. Dzięki bardzo owocnej współpracy z panią Adrianną Lewandowską z ICV aktywny udział pracowników Volkswagena zdecydowanie się powiększył. Honorowe wręczenie pierwszego w Polsce firmowego członkostwa w ICV traktuję bardzo ekskluzywnie: jako dobry przykład dla innych przedsiębiorstw, wyraz podziękowania za zaangażowanie moich pracowników i w jakimś sensie jako potwierdzenie tego, że warto było ten pomysł przekazać dalej.

Co może dać firmie członkostwo w ICV?

Pozornie niewiele, gdy patrzymy na firmę tylko z perspektywy wskaźników. Natomiast z szerszej perspektywy, z perspektywy pracowników, członkostwo to zyskuje ogromnie na znaczeniu. Taka forma członkostwa ma charakter dodatkowego motywatora, a platforma porozumienia z controllerami z innych przedsiębiorstw owocuje wzrostem samoświadomości i świadomości siły organizacji, jaką jest controlling w Volkswagenie. Stanowi też płaszczyznę wymiany poglądów i doświadczeń. Zawsze miło pokazać siebie w dobrym świetle, usłyszeć od innych, że to co robimy jest dobre i nauczyć się przy okazji czegoś, co inni robią lepiej, inaczej.

Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Tekst otwarty nr 84/2022

Controlling finansowy ‑ jak będzie wyglądał w przyszłości?

Controlling finansowy - jak będzie wyglądał w przyszłości?

Z Hanną Piwowarczyk, dyrektor Centrum Finansowego AbbVie na obszar Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki rozmawiamy o perspektywach rozwoju rynku centrów usług wspólnych w Polsce, nowej roli controllera oraz szansach na rozwój i karierę w turbulentnych czasach.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 82/2022

Czym jest Autonomous Enterprise?

Czym jest Autonomous Enterprise?

Z Konradem Jakubcem, Business Development Directorem oraz Krzysztofem Kuczkowskim, Intelligent Process Automation Practice Managerem w Mindbox, rozmawiamy o tempie wdrażania automatyzacji w Polsce, obszarach, które najłatwiej jest zautomatyzować, wyzwaniach towarzyszących wdrażaniu stosownych rozwiązań i sposobach na mądre wykorzystanie robotyzacji procesów. Rozmawiamy również o tym, czy automatyzacja wpłynie na zmniejszenie liczby miejsc pracy, możliwościach wykorzystania sztucznej inteligencji do obsługi procesów biznesowych oraz idei Citizen Developerów.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.