Rozmowa z Beatą Stelmach. Prezes Zarządu Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych, Wiceprezes Zarządu MCI Management SA. Podczas wywiadu pytamy m.in. o komunikację z inwestorami, ochronę spółki giełdowej przed nieuczciwą konkurencją oraz jaki dla emitentów będzie 2011 rok.
Pierwszego października 2010 r. Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych (SEG) podczas wieczornej gali Kongresu Zarządów Spółek Giełdowych nagrodziło spółki najlepiej wykorzystujące nowe media w komunikacji z inwestorami oraz akcjonariuszami, w ramach IV edycji Konkursu Złota Strona Emitenta. Pod jakim kątem oceniano spółki?
Czwarta edycja Konkursu uwzględniała doświadczenia wynikające z poprzednich wydań oraz zmieniające się potrzeby inwestorów. Internet jest obecnie narzędziem pracy każdego z nas, a nowoczesne narzędzia i kanały, do których mamy dostęp dzięki sieci internetowej, stają się podstawowym źródłem zdobywanych informacji, także dla inwestorów. Dlatego zdecydowaliśmy się wzbogacić kryteria oceny stron www o wykorzystanie nowoczesnych sposobów typu: czat, blog korporacyjny, fora eksperckie, uczestnictwo w portalach społecznościowych, a także zamieszczanie transmisji video na stronach www. Dodatkowo, na drugim etapie pojawiło się nowe kryterium związane ze zmianami w k.s.h. w zakresie organizacji walnych zgromadzeń. Nowym rozwiązaniem, które pojawiło się w czwartej edycji, jest także utworzenie specjalnej kategorii dla spółek zagranicznych notowanych na GPW.
Ponieważ Złota Strona Emitenta jest jedynym wydarzeniem na rynku, które dostarcza dokładnych informacji na temat stanu stron internetowych wszystkich spółek giełdowych, staramy się również powtarzać co roku pewne, wg nas szczególnie istotne, kryteria, aby zachować porównywalność do lat ubiegłych. Szczególnie ważnym kryterium, które badamy od II edycji Konkursu, jest szybkość reakcji spółek na zapytanie inwestorów. Bazując na zebranych dotąd danych, można z pewnością stwierdzić, że komunikacja spółek jest coraz szybsza i lepsza! Są spółki, które w czasie kilku minut odpowiadają na wszystkie pytania.
Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.