Kryzys światowych finansów, którego skutki odczuwamy do dziś, nie pozostał bez wpływu na tak wrażliwy obszar, jakim są finanse korporacji, zwłaszcza w kontekście badania sprawozdań finansowych. 

Niebezpieczne perturbacje zarówno wewnątrz przedsiębiorstw, jak i w ramach całego rynku finansowego zmusiły Komisję Europejską do opracowania zbioru potencjalnych zmian i postawienia pytań dotyczących rewizji finansowej w ramach tzw. Zielonej Księgi pod znamiennym tytułem „Polityka badania sprawozdań finansowych: lekcje wyciągnięte z kryzysu”.

Komisja Europejska w swoim dokumencie „Polityka badania sprawozdań finansowych: lekcje wyciągnięte z kryzysu” postawiła szereg pytań oraz przedstawiła propozycje działań zmierzających do podwyższenia jakości i wartości usług audytorskich. Do postawionych w publikacji postulatów odniosły się wszystkie zainteresowane strony – korporacje, nadzór finansowy i środowisko audytorów. Głos w tej sprawie zabrała również międzynarodowa organizacja ACCA zrzeszająca finansistów, organizując trzecią edycję debaty na temat rewizji finansowej „Rola audytu we wzmacnianiu stabilności finansowej przedsiębiorstwa”, która odbyła się 23 maja 2011 r. w Warszawie. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele Krajowej Izby Biegłych Rewidentów, Polskiego Instytutu Dyrektorów, Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, IFAC, członkowie ACCA oraz przedstawiciele biznesu i firm audytorskich.

Pozostałe 76% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Źródło: ACCA

Zobacz również

Wrogie przejęcie – najpopularniejsze techniki obrony

Wrogie przejęcie – najpopularniejsze techniki obrony

Każdy, kto oglądał serial Sukcesja, wie, jak fascynująca może być walka o przejęcie władzy, a także obrona przed wrogim przejęciem. Serial ten dostarczył wielu ciekawych wątków, które prezentują, jak w praktyce może wyglądać obrona przed niechcianym przejęciem. Temat ten jest na czasie w przypadku Polski i polskich przedsiębiorstw, ponieważ przeszło 30 lat temu Polska przeszła z gospodarki centralnie planowanej na rynkową. Powstało wiele przedsiębiorstw, które pomału wchodzą w etap sukcesji. Część z nich jest przejmowana. Historia zna niejeden przypadek wrogiego przejęcia, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Spójrzmy zatem, w jaki sposób firma może bronić się przed wrogim przejęciem, i scharakteryzujmy najpopularniejsze metody obrony.

Czytaj więcej

Czy 2025 r. przyniesie istotne zmiany w prawie dla sektora e‑commerce?

Czy 2025 r. przyniesie istotne zmiany w prawie dla sektora e-commerce?

Dynamiczny rozwój technologii oraz rosnące znaczenie handlu online i jego wpływu na gospodarkę oraz konsumentów staje się wyzwaniem prowokującym zmiany w prawie. Wprowadzane są nowe regulacje, które mają na celu dostosowanie przepisów do zmieniającej się rzeczywistości. Rok 2025 przeniesie liczne zmian w systemie prawnym w zakresie szeroko rozumianego e-commerce.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.