„Nie ufaj wszystkiemu co widzisz, nie wierz wszystkiemu co słyszysz, nie mów wszystkiego, co wiesz, nie rób wszystkiego, co potrafisz” – chińskie przysłowie. O skuteczności raportowania zarządczego decyduje wiele czynników, ale chyba najważniejszym jest wiedza, jak dotrzeć do odbiorcy.Niekiedy wystarczy słowo, innym razem grube opracowanie.
O skuteczności raportowania zarządczego decyduje wiele czynników, ale chyba najważniejszym jest wiedza, jak dotrzeć do odbiorcy. Niekiedy wystarczy słowo, innym razem grube opracowanie.
Percepcja rządzi
Nie ma jednej recepty, ale są elementy, których poznanie może pomóc. Podstawowym założeniem jest szybkie dotarcie do decydenta. Ludzie na najwyższych poziomach zarządzania w organizacjach muszą podejmować decyzje i muszą to robić szybko (lub stosunkowo szybko). Wielostronicowe analizy będące bazą dla decyzji nie służą temu celowi, dlatego przyjęcie jednostronicowego parytetu jest nad wyraz użyteczne. Podobno koncentracja osób wysoko postawionych w strukturach decyzyjnych nie trwa dłużej niż 5 minut dla jednej sprawy. Jeżeli to prawda, to warto spróbować dobrze wykorzystać ten czas, jeżeli już go otrzymujemy. Dodatkowo ważne jest przyzwyczajenie odbiorcy do jednej formy, tak by czuł się w niej swobodnie. Znalezienie prostego wspólnego języka ułatwia komunikację i proces decyzyjny. A o to przecież właśnie chodzi!
Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.