Systemy informatyczne na dobre zagościły w naszych firmach i domach. Czy mimo wszystko istnieją organizacje, które funkcjonują bez narzędzi informatycznych? Zapewne tak, ale prawdopodobnie nigdy o nich nie usłyszymy.

Ocena funkcjonalności platform i narzędzi wspomagających pracę służb finansowo-księgowych

Mówiąc o systemach informatycznych, mam na myśli nie tylko programy IT, ale również narzędzia wspomagające w postaci arkuszy kalkulacyjnych, edytorów tekstu itp. Za pomocą narzędzi informatycznych można usprawnić pracę oraz zautomatyzować poszczególne procesy firmy. Producenci oprogramowania oferują popularne na rynku systemy sprzedażowe, magazynowe, finansowo-księgowe, CRM, Business Intelligence oraz systemy branżowe. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się również aplikacje mobilne. Duża w tym zasługa licznych start-upów, które odpowiadają na konkretne potrzeby lub problemy użytkowników. Konkurencja wśród producentów oprogramowania jest coraz większa, a ci, którzy nie idą z duchem czasu, wypadają z rynku. Odbiorcy systemów informatycznych mają coraz większy wybór i mogą zdecydować się na oprogramowanie pasujące do specyfiki działalności firmy.

Wybór systemu informatycznego dla firmy = = wybór odzieży dla siebie

Podejrzewam, że każdy z nas woli mieć wybór niż narzucone jedno czy dwa rozwiązania. Z wyborem oprogramowania jest tak samo jak z wyborem odzieży. Na rynku dostępnych jest wiele marek odzieżowych cieszących się większym lub mniejszym zainteresowaniem. Ich oferty zostały dostosowane do konkretnego profilu klienta ze zględu na wiek, płeć, styl, zarobki, lokalizację itd. Wyobraźmy sobie sytuację, że z jakiegoś powodu chcemy zmienić lub uzupełnić naszą garderobę. Wędrówkę po sklepach zaczniemy zapewne od sprawdzonych i znanych marek. Nawet jeśli nasz budżet nie pozwoli na zakup odzieży znanych projektantów, to mimo wszystko chcemy sprawdzić, jakie są obecnie trendy, a może trafimy na promocję, która umożliwi nam zakup. Dochodzimy jednak do wniosku, że koszt skompletowania garderoby będzie wyższy niż poziom zadowolenia z późniejszego użytkowania zakupionych ubrań. Udajemy się więc do kolejnych sklepów, w których robimy rozeznanie. Jeden z nich szczególnie przypadł nam do gustu ze względu na szeroką i odpowiadającą na nasze potrzeby ofertę. Przymierzyliśmy kilka ubrań i wszystkie spełniają nasze oczekiwania. Sprzedawca poinformował nas, że przy zakupie marynarki, koszuli i spodni buty otrzymamy za pół ceny. Buty i tak zamierzaliśmy kupić, ale w sklepie obuwniczym, a nie odzieżowym. Kalkulujemy, czy zaryzykować i kupić buty od razu, czy szukać lepszego rozwiązania. Spoglądamy na zegarek i podejmujemy decyzję – jest już późno i nie mamy czasu na dalsze zakupy, więc kupujemy również buty.

Po miesiącu okazuje się, że z marynarki jesteśmy bardzo zadowoleni, spodnie wymagają oddania do poprawki, koszula do niczego nam nie pasuje, więc wisi bezużyteczna na wieszaku, natomiast buty uległy przebarwieniu (reklamacja została odrzucona). Jak wyglądają nasze kolejne działania? Zapłaciliśmy podwykonawcy za dostosowanie spodni do naszej sylwetki, kupiliśmy nowe buty (tym razem w sklepie obuwniczym) oraz doszliśmy do wniosku, że jednak nie potrzebujemy koszuli z krótkim rękawem, tylko z długim, więc taką dokupiliśmy. Po kilku miesiącach zdaliśmy sobie sprawę, że lepszym rozwiązaniem byłby jednak garnitur. Mając popularną budowę ciała, nie potrzebujemy garnituru szytego na miarę, dlatego udajemy się do sklepu, w którym ubierają się nasi znajomi. Po drodze zauważamy napis: „Kup garnitur i korzystaj z bezpłatnej pralni”. Czeka nas kolejna decyzja, czy kupić garnitur polecany przez znajomych, czy od nowego producenta, który oferuje również bezpłatne pranie garnituru. Z tego typu decyzjami trzeba liczyć się w kontekście zakupu nie tylko odzieży, ale również systemów informatycznych. Moda nie jest moją domeną, więc w dalszej części artykułu skupię się wyłącznie na systemach informatycznych.

Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Rola zarządu w spółkach kapitałowych

Rola zarządu w spółkach kapitałowych

W spółkach kapitałowych (spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, spółka akcyjna, prosta spółka akcyjna) zarząd prowadzi sprawy tych spółek i je reprezentuje.

Czytaj więcej

ZUS – rozliczanie jednoosobowej działalności gospodarczej

ZUS – rozliczanie jednoosobowej działalności gospodarczej

Prowadzenie działalności gospodarczej w Polsce, nawet tej jednoosobowej, wymaga kilku kroków, które należy wykonać, aby prawidłowo rozliczyć składki ZUS, które są obowiązkowe, niezależnie od formy opodatkowania (ryczałt, karta podatkowa, zasady ogólne itd.). Poniżej przedstawiono etapy, przez które należy przejść w odpowiedniej kolejności, począwszy od założenia działalności do rozliczenia się.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.