Proces zakupów dóbr i usług w każdej organizacji stanowi bardzo istotny obszar jej działalności. Trudno sobie wyobrazić organizację funkcjonującą bez potrzeby dokonywania jakichkolwiek zakupów z zewnątrz.
Przebieg procesów zakupowych jest zróżnicowany w poszczególnych organizacjach i zależy przykładowo od:
- branży, w której organizacja działa,
- wielkości organizacji,
- struktur, w których działa (np. czy wchodzi w skład grupy kapitałowej, czy też działa jako jednostka bez powiązań kapitałowych z innymi jednostkami),
- realizowanej strategii zakupowej (zdecentralizowane lub scentralizowane procesy zakupowe).
W niniejszym artykule zostaną omówione aspekty przebiegu procesów zakupowych przede wszystkim z punktu widzenia ich wpływu na prace służb finansowo-księgowych. Przebieg tych procesów ma szczególnie istotne znaczenie na przełomie okresu/podczas zamykania ksiąg rachunkowych, gdyż prowadzone w działach finansowo- -księgowych prace księgowe i sprawozdawcze są uzależnione od (nie-) terminowego spływu dokumentów z innych działów.
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.