Arkusz MS Excel jest obecnie najbardziej rozpowszechnionym narzędziem analitycznym. Nie dziwi więc, że większość instytucji i przedsiębiorstw tworzy własne narzędzia, które służą do celów przesyłania danych od kontrahentów.
Przykładem mogą być firmy ubezpieczeniowe, które oczekują od brokerów ubezpieczeniowych przesłania raportów rozliczeniowych w określonej formie arkusza Excel.
Zarówno przed taką firmą, jak i brokerem, który współpracuje z więcej niż jednym towarzystwem ubezpieczeniowym staje pytanie: jak zautomatyzować proces agregacji danych? Trudno sobie wyobrazić, że z każdego pliku dane będą wyciągane ręcznie. Sprawa komplikuje się, jeżeli zadanie polega na agregacji plików o różnych strukturach.
Podobną sytuacją jest proces agregacji danych dla celów budżetowych. W złożonych strukturach organizacyjnych często przygotowywane są pliki budżetowe wypełniane przez jednostki organizacyjne. Później dane te agregowane są jako dane wsadowe do budżetu. Tutaj również automatyzacja procesu znacznie zwiększyłaby efektywność pracy
Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.