Czym są rekomendacje? Jak powinny zostać napisane? Z kim uzgodnione? Czy im więcej ich wydano w ramach audytu, tym lepiej? Jaki jest ich wpływ na postrzeganie audytu? Każdy chyba zgodzi się ze stwierdzeniem, że rekomendacje stanowią zestaw działań ukierunkowanych na usprawnienie, poprawę efektywności, korektę zidentyfikowanych błędów i nieprawidłowości, ograniczenie lub eliminację ryzyka czy też wykorzystanie przez organizację istniejących szans.

Aby wydane zalecenia przyniosły wymierne korzyści, konieczne jest ich skuteczne wdrożenie. Audytorzy zawsze powinni pamiętać, że to działanie w odpowiedzi na rekomendację, a nie rekomendacja sama w sobie wpływa na funkcjonowanie ładu organizacyjnego (governance), systemu kontroli wewnętrznej i zarządzania ryzykiem czy też na szeroko rozumiane usprawnienie. Aby osiągnąć tak zdefiniowany efekt, audyt powinien wydawać rekomendacje wysokiej jakości, konstruktywne, oparte na odpowiednich informacjach i obserwacjach oraz komunikować je we właściwym czasie, tak aby zapewnić podjęcie przez firmę odpowiednich działań. Należy uznać to za jedną z kluczowych odpowiedzialności audytu.

Na co warto zwrócić uwagę, aby rekomendacje stały się wehikułem zmian w organizacji i odzwierciedlały efektywność audytu?

Trudno podać jedną receptę na to, jak pisać rekomendacje, ale można wskazać kilka elementów, które pomogą osiągnąć zamierzony cel. Przede wszystkim należy zapewnić, aby wyniki audytu były wiarygodne oraz wskazywały na kwestie istotne dla prowadzonej działalności. Wydane rekomendacje powinny być bezpośrednio powiązane i stanowić odpowiedź na zidentyfikowane ryzyka, a także wskazywać kierunek zmian, jakie należy wdrożyć w organizacji w odpowiedzi na zidentyfikowane słabości.

Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Pobieranie aktualnych kursów walut z pomocą Power Query

Pobieranie aktualnych kursów walut z pomocą Power Query

Pracując w finansach (choć nie tylko), często napotykamy na konieczność przeliczania kwot na różne waluty. Jest to standard zwłaszcza w międzynarodowych korporacjach raportujących w różnych walutach. Sposobów na sprawdzenie aktualnego bądź historycznego kursu jest min. kilka, lecz każdy jest manualny i wymaga poświęcenia czasu. W dłuższym okresie jest to po prostu działanie bardzo nieefektywne. W tym miejscu z pomocą przychodzi proste do stworzenia Power Query, które można odświeżyć jednym kliknięciem i uzyskać potrzebne do pracy kursy wybranych walut. W niniejszym artykule prezentuję, jak takie zapytanie zbudować krok po kroku.

Czytaj więcej

Rankingi sprzedawców w Excelu

Rankingi sprzedawców w Excelu

Dość często spotykanym problemem, który może się również pojawić przy pracy w Excelu, jest sytuacja, gdy potrzebujemy stworzyć ranking np. sprzedawców. W sytuacji, gdy mamy zatrudnionych trzech lub czterech sprzedawców, to sprawa jest stosunkowo prosta i taki ranking można zrobić nawet ręcznie. Jednak gdy sprzedawców jest o wiele więcej, warto wiedzieć i wykorzystywać do tego odpowiednie narzędzia Excela.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.