Rozmowa z MAŁGORZATĄ PODSKARBI, kierownikiem controllingu zakładowego w Volkswagen Poznań i zastępcą delegata krajowego ICV

Więcej przedsiębiorców w przedsiębiorstwie
Foto: Autor: / Narcisvidal (Praca własna) [CC BY-SA 3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], Wikimedia Commons

W Państwa przedsiębiorstwie realizowany jest program edukacji wewnętrznych partnerów biznesowych pod hasłem „Więcej przedsiębiorców w przedsiębiorstwie”. Skąd pomysł na ten projekt?

Pomysł zrodził się w 2011 roku, a inspiracją były 2 aspekty: strategia koncernu Volkswagen dotycząca „zwiększania rentowności przedsiębiorstwa” oraz 3 elementy z 10 zasad controllingu ICV: „zapewnić długotrwały wzrost wartości przedsiębiorstwa”, „działać przede wszystkim” i „reprezentować wartości przedsiębiorstwa”. Aby to osiągnąć, wszyscy pracownicy powinni nauczyć się przedsiębiorczego myślenia. Każdy pracownik przez swoją proekonomiczną postawę i działanie powinien przyczyniać się do osiągania przez przedsiębiorstwo założonych celów. Stąd też chęć dotarcia z wiedzą controllingową do jak najszerszej grupy osób – od pracowników biurowych aż do mistrzów z działu produkcji.

Interaktywne zarządzanie wiedzą to nadal novum na polskim rynku. Jest to jednak idea jak najbardziej słuszna i warta propagowania. Jakie cele określili Państwo dla tego projektu? Jaki jest jego główny zamysł?

Cele, jakie przyświecają temu projektowi, to przede wszystkim edukacja wewnętrznych partnerów biznesowych oraz budowanie wśród pracowników proekonomicznych postaw, które są podstawą do zwiększania rentowności przedsiębiorstwa. Główny zamysł tych działań to „dostęp do LUDZI”, tak aby w interaktywny sposób – przez przykłady bazujące często na odwoływaniu się do domowego budżetu – wyjaśnić, w jaki sposób każdy z nas przyczynia się do ekonomicznego sukcesu firmy. Staramy się w przystępny sposób wyjaśnić i pokazać, jak każdy pracownik przyczynia się do powstawania kosztów w firmie i jak przez swoją postawę oddziałuje na wynik finansowy przedsiębiorstwa.

Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Tekst otwarty nr 84/2022

Controlling finansowy ‑ jak będzie wyglądał w przyszłości?

Controlling finansowy - jak będzie wyglądał w przyszłości?

Z Hanną Piwowarczyk, dyrektor Centrum Finansowego AbbVie na obszar Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki rozmawiamy o perspektywach rozwoju rynku centrów usług wspólnych w Polsce, nowej roli controllera oraz szansach na rozwój i karierę w turbulentnych czasach.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 82/2022

Czym jest Autonomous Enterprise?

Czym jest Autonomous Enterprise?

Z Konradem Jakubcem, Business Development Directorem oraz Krzysztofem Kuczkowskim, Intelligent Process Automation Practice Managerem w Mindbox, rozmawiamy o tempie wdrażania automatyzacji w Polsce, obszarach, które najłatwiej jest zautomatyzować, wyzwaniach towarzyszących wdrażaniu stosownych rozwiązań i sposobach na mądre wykorzystanie robotyzacji procesów. Rozmawiamy również o tym, czy automatyzacja wpłynie na zmniejszenie liczby miejsc pracy, możliwościach wykorzystania sztucznej inteligencji do obsługi procesów biznesowych oraz idei Citizen Developerów.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.