Finanse i Controlling 61/2019 (styczeń-luty)

Finanse i Controlling nr 61/2019 - Controlling wspierający zmianę

Controlling wspierający zmianę

Czego oczekuje się od dzisiejszego controllingu? Tego, by podążał (i przede wszystkim nadążał) za zmianą, jaka odbywa się w biznesie. Czego oczekuje się od controllera? Tego, żeby był elastyczny. Ta elastyczność często przesądza o jego miejscu i znaczeniu w strukturach firmy. Oczywistym jest więc, że nigdy wcześniej nie było tak silnej korelacji między controllingiem i zmianą, nigdy dotąd też nie było tak silnej presji na poszerzanie perspektywy i sięganie po nowe narzędzia controllingowe.

Tematem najnowszego numeru "Finansów + Controllingu" jest CONTROLLING WSPIERAJĄCY ZMIANY, gdyż jesteśmy przekonani, że tylko controlling, który elastycznie reaguje na zmiany, może prawidłowo odpowiadać na potrzeby biznesu i niezawodnie wspomagać podejmowanie najważniejszych decyzji.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 61/2019

Controlling kluczem do sprawnego zarządzania zmianą w firmie – czy to możliwe?

Controlling kluczem do sprawnego zarządzania zmianą w firmie – czy to możliwe?

Dzisiaj zmiana w naszym życiu prywatnym i zawodowym jest czymś tak naturalnym i powszechnym, że konieczne stało się antycypowanie zmian, zrozumienie ich i wyciąganie wniosków na przyszłość. Innymi słowy: uczymy się, jak zarządzać zmianą, co w przyszłości ma ułatwić przejście przez kolejne zmiany.

Czytaj więcej
nr 61/2019

Controlling wspierający zmiany – określony styl zarządzania jednostką

Controlling wspierający zmiany – określony styl zarządzania jednostką

Controlling to metoda kierowania organizacją, polegająca na tworzeniu oraz aktualizowaniu systemu planowania, konstruowaniu wskaźników i mierników oceny finansowej oraz pozafinansowej jednostki gospodarczej, jak również przygotowywaniu informacji operacyjnych i strategicznych w celu podjęcia najbardziej odpowiednich decyzji w organizacji. To koncepcja, styl zarządzania.

Czytaj więcej
nr 61/2019

Różnice w podejściu do zmiany w tradycyjnych i zwinnych metodach prowadzenia projektów

Różnice w podejściu do zmiany w tradycyjnych i zwinnych metodach prowadzenia projektów

Zmiana jest nieuniknionym, chociaż nie zawsze pożądanym elementem zarządzania projektami. Konieczność jej wdrożenia może wynikać zarówno z dezaktualizacji kluczowych wartości projektu (jego celu, zakresu, kosztu, czasu czy jakości), jak i oddziaływania czynników zewnętrznych, które nie zawsze da się określić na etapie planowania. W różnych metodach zarządzania projektami zmiany traktowane są w odmienny...

Czytaj więcej
nr 61/2019

Analiza strategiczna w procesie restrukturyzacyjnym przedsiębiorstwa

Analiza strategiczna w procesie restrukturyzacyjnym przedsiębiorstwa

Analiza strategiczna dokonywana dla przedsiębiorstw o słabym potencjale finansowym przechodzących proces restrukturyzacji ma kluczowe znaczenie. Przedstawiając poszczególne obszary analizy strategicznej, autor zwraca uwagę na kluczowe aspekty rozważań w kontekście restrukturyzowanego przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej
nr 61/2019

Mapowanie procesów produkcyjnych (cz. II)

Mapowanie procesów produkcyjnych (cz. II)

Mapa stanu obecnego to dopiero początek działań. To już kawał dobrze wykonanej roboty, jednak dopiero teraz zaczyna się przygoda z doskonaleniem. Wizualizacja zaobserwowanych problemów, znalezienie odpowiedzi na dotychczasowe trudności, twarda argumentacja dla wydarzeń dziejących się na hali produkcyjnej i w końcu motywacja do działania, bo nagle „stan obecny” staje się nie do zaakceptowania i każdy...

Czytaj więcej
nr 61/2019

Marka a kapitał intelektualny w globalnym trendzie przejęć i konsolidacji

Marka a kapitał intelektualny w globalnym trendzie przejęć i konsolidacji

Postrzeganie wartości marki przez pryzmat komponentów potencjału kapitału intelektualnego firmy jest bardziej zrozumiałe dla interesariuszy niż próba ich wyceny zawarta w raporcie due diligence prezentującym pełną wartość spółki, rozumianą jako suma składowych majątku finansowego, rzeczowego i intelektualnego danego przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej
nr 61/2019

Controlling marketingu z wykorzystaniem CRM. Jak zwiększyć przychody firmy o 42%

Controlling marketingu z wykorzystaniem CRM. Jak zwiększyć przychody firmy o 42%

Firmy, które wdrożyły CRM, osiągają wzrost przychodów większy o 42% i odnotowują spadek kosztów sprzedaży o 35%!1 Z tego artykułu dowiesz się, jak dołączyć do ich grona, jak praktycznie używać nowoczesnych systemów wsparcia sprzedaży i skutecznie wspierać controlling marketingu.

Czytaj więcej
nr 61/2019

ACCA

ACCA (the Association of Chartered Certified Accountants) jest największą i najszybciej rozwijającą się międzynarodową organizacją zrzeszającą menedżerów i specjalistów z zakresu finansów, rachunkowości i zarządzania. Od momentu powstania w 1904 r. ACCA konsekwentnie promuje wartości, które przyświecały założycielom: różnorodność, innowacyjność, integralność, perspektywa i odpowiedzialność. Celem organizacji...

Czytaj więcej
nr 61/2019

Kontrwywiad gospodarczy dla bezpieczeństwa finansów firmy

Kontrwywiad gospodarczy dla bezpieczeństwa finansów firmy

Bezpieczna firma to taka, której zarząd i pracownicy są świadomi, jakich aktywów i wrażliwych informacji są depozytariuszami, znają zagrożenia, jakie niesie walka konkurencyjna, i w konsekwencji wdrożyli niezbędne środki chroniące w sposób skuteczny jej aktywa finansowe oraz inne zasoby materialne i niematerialne. Innymi słowy: to podmiot i ludzie o wysokiej kulturze informacyjnej (korporacyjnej)...

Czytaj więcej
nr 61/2019

Czy warto pozyskać kapitał na rozwój i stać się spółką publiczną?

Czy warto pozyskać kapitał na rozwój i stać się spółką publiczną?
Pozyskanie kapitału na rozwój przedsiębiorstwa poprzez publiczną emisję akcji (IPO) to często ogromny dylemat dla wielu właścicieli prywatnych firm. Z jednej strony, kusi możliwość pozyskania kilkudziesięciu, czasami setek milionów, z drugiej zaś – pojawiają się obawy dotyczące funkcjonowania na Giełdzie Papierów Wartościowych (GPW).
Czytaj więcej
nr 61/2019

Venture capital ‑ szanse i zagrożenia dla przedsiębiorstw

Venture capital - szanse i zagrożenia dla przedsiębiorstw

Przedsiębiorstwa, które poszukują własnej drogi, często napotykają przeszkody w postaci braku kapitału na inwestycje. Małe i średnie firmy będące w fazie dynamicznego wzrostu mają bardzo duże potrzeby w zakresie płynności, a środki na nowe inwestycje są trudne do wygospodarowania. Często finansowanie przez kapitał obcy w formie kredytu bankowego lub obligacji jest niemożliwe ze względu na brak odpowiednich...

Czytaj więcej
nr 61/2019

Wartość przedsiębiorstwa a wartość firmy

Wartość przedsiębiorstwa a wartość firmy
Wartość przedsiębiorstwa i wartość firmy to pojęcia, które często stosowane są jako synonimy. Tymczasem z punktu widzenia teorii i praktyki rachunkowości są to odrębne pojęcia, które związane są z procesem wyceny przedsiębiorstwa.
Czytaj więcej
nr 61/2019

Centra zysku i centra kosztów w strukturze decyzyjnej przedsiębiorstwa

Centra zysku i centra kosztów w strukturze decyzyjnej przedsiębiorstwa

Każda jednostka gospodarcza może zostać podzielona na mniejsze obszary zwane centrami. Wydzielenie centrów wiąże się z dokładnym przeanalizowaniem struktury przedsiębiorstwa. Powoduje przeniesienie uprawnień decyzyjnych na niższy poziom zarządzania, co przynosi efekty w postaci skrócenia czasu podejmowania decyzji, wzrostu motywacji do osiągania lepszych wyników na poziomie centrów, a także...

Czytaj więcej
nr 61/2019

Pułapki automatyzacji

Pułapki automatyzacji

Automatyzacja to przyszłość finansów, nie uciekniemy od niej. Technologia coraz mocniej zmienia zawody finansowe i tylko od nas samych zależy, jak wykorzystamy korzyści z niej płynące. Bo nie ma wątpliwości, że na pytanie: „Czy automatyzować?” jest już za późno. Dlatego teraz warto postawić sobie pytanie, jak mądrze automatyzować pracę, by rzeczywiście przełożyło się to na nasz komfort....

Czytaj więcej
nr 61/2019

Monitorowanie postaw i zachowań klientów ‑ perspektywa controllingowa

Monitorowanie postaw i zachowań klientów - perspektywa controllingowa
Jak monitorować postawy i zachowania klientów naszego przedsiębiorstwa?
Czytaj więcej
nr 61/2019

SAP Business One jako przykład systemu klasy ERP. Studium przypadku

Ewolucja informatyki jako nauki stosowanej już dawno sprawiła, że systemy komputerowe stały się nieodłącznym narzędziem współczesnego menedżera. Obecnie nikt rozsądny nie wyobraża sobie zarządzania przedsiębiorstwem bez wykorzystania narzędzi do analizy danych, jak też oprogramowania typu finanse i księgowość (FK). Należy jednak zauważyć, że zwłaszcza dla większych podmiotów tego typu systemy są niewystarczające,...

Czytaj więcej
nr 61/2019

Success Factors jako system do zarządzania procesami personalnymi

Success Factors jako system do zarządzania procesami personalnymi

Success Factors powstało w 2001 r. w Stanach Zjednoczonych jako system autorstwa Larsa Dalgaarda. 10 lat później oprogramowanie, ale przede wszystkim firma znalazły się w rękach amerykańskiej spółki należącej do SAP – SAP America. Wraz z rozwojem narzędzi informatycznych oraz technologii rozwiązanie Success Factors stało się jednym z najlepszych na świecie systemów do zarządzania procesami...

Czytaj więcej
nr 61/2019

Menedżer na czas określony

Menedżer na czas określony

Z dr Agnieszką Zasikowską, członkiem Rady Dyrektorów Stowarzyszenia Interim Managers, interim managerem z wieloletnim doświadczeniem rozmawiamy o tym, czy w Polsce jest rynek dla menedżerów na czas określony oraz w jaki sposób i w jakich sytuacjach ich rekrutować.

Czytaj więcej
nr 61/2019

Krajobraz po bitwie

Świat zawirował. Wydaje się, że zabawę w globalnej piaskownicy zdominowały największe łobuziaki mające za nic ustalone przez wieki zasady, z zasadami przyzwoitości włącznie. Żeby była jasność – to, że w naszej lokalnej, dość peryferyjnej, piaskownicy dzieje się nieproporcjonalnie dużo, nie znaczy, że wokół nas panuje błogi spokój czy nudna stabilizacja. Tak jak to, że mamy dużo tematów do dyskusji...

Czytaj więcej
nr 61/2019

Polski rynek M&A. Podsumowanie po trzecim kwartale 2018 roku

Polski rynek M&A. Podsumowanie po trzecim kwartale 2018 roku

W trzecim kwartale 2018 roku doszło do 51 transakcji M&A z udziałem polskich podmiotów. Pomimo że to o 9 fuzji i przejęć więcej niż w analogicznym okresie w roku 2017, nie można mówić o wyraźnym trendzie wzrostowym czy sezonowości na krajowym rynku M&A.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 61/2019

Za nami IX Kongres Podatków i Rachunkowości KPMG

Za nami IX Kongres Podatków i Rachunkowości KPMG

15 stycznia 2019 r. w Warszawie odbył się IX Kongres Podatków i Rachunkowości KPMG. Przedstawiciele kadry zarządzającej, w tym przede wszystkim dyrektorzy finansowi, główni księgowi, szefowie sprawozdawczości finansowej i controllingu z firm ze wszystkich sektorów gospodarki wysłuchali 11 prelekcji ekspertów KPMG na temat aktualnych zmian z obszarów podatków, rachunkowości i prawa, które...

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.